Üde színfolt a crossoverek között a Mokka
Új éra vette kezdetét az Opelnél, ezzel pedig új formanyelv is érkezett, amelynek első képviselője a Mokka. Orrán az a bizonyos Vizor, amit állítólag a Manta ihletett, egyértelműen villanyautó jegynek tűnik számomra, hiszen az új éra azt jelenti, hogy az Opel is a villanyosodás mellett tette le a voksát. Szóval a Vizor egy sötét csík az autó orrán, amin csak közelebbről látszik, hogy egy plexi, amely mögött még további műanyagdíszítés lakozik. Hogy ez mennyire dögös vagy, sem azt mindenki döntse el maga, az biztos, hogy a sportosnak szánt GS Line változaton jól mutat, főleg, ha kéttónusú a fényezés, mint a tesztautó esetében. Bár számomra továbbra sem túl nagy durranás a karosszéria színétől eltérő motorháztető, állítólag léteznek emberek, akiknek tetszik. Nos, ez majd kiderül abból, hogy mennyi Mokkát látunk ilyen fényezéssel az utakon a jövőben. Viszont az biztos, hogy a fekete tető, fehér karosszéria jól mutat, emellett a kis piros csík is – ami végigfut az ablakkeret felett – kedves kis részlet. A fekete felnik is összhangban vannak az autó fényezésével, szerencsére nem is túlozták el a méretüket, mivel 17 colosak, emellett a gumiabroncsok sem túl peresek. Viszont a sportos megjelenés ki is merül ennyiben, ja meg a dupla kipufogóvégekben.
A fekete felirat is a GS Line sajátja
A piros csík oldja a fekete és a fehér egyszerűségét
Bent is a piros színnel próbáltak adrenalindúsabb környezetet teremteni. A műszerfalon és az üléskárpitokon is felbukkan a szín, emellett némi szénszálas minta is jutott előbbire, illetve az ajtóburkolatokra. Igazából ízléses az egész, nem tolták a giccsesig a sportosítást, csak épp egy kicsit megfűszerezték az utasteret, hogy ne legyen olyan komor, szürke. Persze az se nagy baj, ha nem GS Line egy Mokka, mert gyorsan otthonossá válik a beltér. A műszerfal kicsit a vezető felé fordul, amiért jár a plusz pont, és az ergonómiára sem lehet panasz. A digitális műszerpult 12 colos a vezető előtt, az infotainment érintőképernyője pedig 10 colos. A klíma szerencsére külön konzolt kapott fizikai gombokkal, az automata váltó pedig shift-by-wire, tehát nincs kar, csak a kardánalagútba simuló kapcsoló, ami jótékonyan hat a térérzetre. De nem is kell nagyon csalnia, mert elöl széltében, hosszában, magasságában is kényelmesen elférni, hátul már érezhető, hogy kisautós a platform, persze azért nem kell az utasoknak a fülükig húzni a térdüket. A csomagtér alapból 350 literes, ami papíron nem a legjobb érték a kategóriában, de a valóságban jól használható, nem túl magas a perem, könnyen pakolható, szükség esetén 1,1 köbméteresre bővíthető.
A vezető felé fordul a középkonzol
Nagyon kényelmesek a szövetkárpitos ülések
A csomagtér alaphelyzetben 350 literes, de 1105 literesre bővíthető
Na, de mi is az a kávédaráló, amit a bevezetőben említettem? Nos, az 1,2 literes, 3 hengeres benzinmotor, abból is az erősebbik szolgál a GS Line orrában. Ez 130 lóerőt tud 230 Nm forgatónyomaték kíséretében, és ez tökéletesen elegendő az üresen 1,2 tonnás autó dinamikus mozgatásához. Hűséges társ ebben a 8 fokozatú automataváltó, amelynek karakterét az üzemmódválasztóval lehet variálni. Sport módban természetesen hagyja jól elpörögni a motort, de valójában nem lesz tőle vérmesebb a Mokka. Szóval a sportos hatás inkább csak a megjelenésében merül ki. Na meg a kipufogó hangjában. Nem arról van szó, hogy mennyire hangosan ordít. Kimondottan halk, de már alapjáraton is van benne egy kis rotyogásra emlékeztető felhang, sőt olykor-olykor mintha aprókat visszadurranna erőteljes gyorsításkor, bár ezt lehet, hogy csak valamiféle placebóhatás hallatta velem.
A 3 hengeres motor hangját szépen elrejtették, nem tolakodó, nincsenek furcsa rezonanciák
Nem is lenne jó elrontani értelmetlen erőhajhászással, felkeményített futóművel a Mokkát, mert egyébként nagyon kényelmes kis gép. Szépen kisimítja az úthibákat, nem túl rázós benne az utazás, de nem is túl nyúlós a kanyarokban, nincs ijesztő dőlés, szépen tapad az ívekre, közvetlen a kormánya, egyszerűen jó érzés vezetni. A nagyobb hasmagasságának köszönhetően még könnyebb földutakon is szépen boldogul, bár csak az első kerekei hajtottak, úgyhogy komolyabb terepezést nem érdemes vele kockáztatni. Fogyasztása is lehetne kicsit visszafogottabb, biztosan nem ez a háromhengeres menti meg a világot a 7,5 literes vegyes átlaggal.
Telekjárásra is alkalmas, de csak az első kerekek hajtottak
A feketeleves a végén jön, mert a GS Line ára igencsak magasba szökött. Az alap Mokka már picivel hatmillió forint alatt elvihető, ám a GS Line, az automatával már 8,88 millióba kerül. Persze ezért már jár az automatikus vészfékezés gyalogosfelismeréssel, illetve az aktív sávtartó, valamint tempomat. Viszont külön kell rendelni a parkolócsomagot, ami a tolatóradart és a radarokat is tartalmazza, illetve még néhány kényelmi és multimédiás extra, többek között az ülésfűtés is tovább növelte a tesztautó árát, ami végül kicsivel 9 millió forint felett állt meg.
Nem szerénykedtek az árszabásnál az Opelnél
Értékelés
Pozitív
Különleges, divatos stílus, kényelem
Negatív
Magas fogyasztás, magas alapár
Árak
Tesztmodell alapára
8 880 000 Ft (2021.08.23.)
Tesztautó ára
9 049 000 Ft (2021.08.23.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
230 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,2 s
Gyári vegyes fogyasztás:
4,8 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
Crossover
Belső szélesség elöl:
1420 mm
Belső szélesség hátul:
1380 mm
Belmagasság elöl:
910-1000 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
255 mm
Ülőlap hossza elöl:
530 mm
Ülőlap hossza hátul:
430 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1090 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1010 mm
Csomagtér magassága:
530-930 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1430 mm
Raktérnyílás szélessége:
1010 mm
Raktérnyílás magassága:
780 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
8 fokozatú automata
Nyomaték:
230 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,2 s
Gyári vegyes fogyasztás:
4,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Egy alap Mokka vs. előző generáció alap Mokka X (2019, 1.4T)
124mm rövidebb
10mm szélesebb
124mm alacsonyabb
1 hengerrel kevesebb
20Le kevesebb
Mindez ~4300 euro felárért!
Értékesítő egyetlen pro érve:
“Na jó de ebben már alapból van egérmozi”