Több, mint autó – Lexus LC 500 kabrió
Egy guruló műalkotás a tető nélküli Lexus LC 500!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha csak egy szobor lenne, nem tudnám levenni rólam a szemeimet, de szerencsére az LC 500 kabrió, avagy hivatalos nevén a Convertible gurulni is tud. V8-assal az orrában!
Ez már művészet, a formatervezés csúcsa
3D hatásúak a hátsó fények
A képek csalókák, hiszen majdnem eléri az öt métert a hossza, egészen pontosan 4,76 méteres, míg a szélessége 1,92 méter, hátul kicsit szélesebb is a csomagtérfedél, mint a kupén, hogy a tetőt be lehessen hajtogatni alá.
Persze ez gombnyomásra működik, 16 másodperc alatt záródik és 15 másodperc alatt nyílik, maximum 50 km/h tempóig. Külön említést érdemel, hogy zárt tetővel is ugyanolyan elegáns az autó, a barna vászontető formája is a kupéra emlékeztet. Szépen oldották meg a kilincsek „problémáját” is, ezek belesimulnak az ajtókba, csak akkor nyílnak ki, ha szükség van rájuk. Végül a 21 colos, kéttónusú, krómosan csillogó felniket is meg kell említeni, mert nélkülük nem lenne meg az az összhatás, amitől majdnem mindenkinek leesik az álla, aki megpillantja ezt az autót.Nyitott és zárt tetővel is mutatós
Az örökkévalóságnak készült ez a formaterv
Szóval az LC 500 kabrió inkább csak kétszemélyes, a poggyásztér sem nagyobb 149 liternél. Sőt, kimondottan vezetőközpontú, bár a jobbegyben ülő utas sem fog panaszkodni. Két vaskos kapaszkodót is kap, pedig hiába a nagy motor, nem egy vérmes sportkocsi a Lexus kabriója.
De vissza a sofőr helyére, ahol tökéletes ergonómia uralkodna, ha a a márka többi típusából ismerős tapipad nem lenne jelen, amivel a 10,3 colos érintőképernyős infotainment rendszer távolról is vezérelhető. Persze ezt leszámítva tényleg minden tökély. Kimondottan ügyes megoldás a két szarvacska a digitális műszeregység felett. Ezekkel lehet üzemmódot választani, illetve a menetstabilizálón állítani. De még a digitális műszeregységbe is jutott egy kis trükk, hiszen a fordulatszámmérő kerete gombnyomásra oldalra csúsztatható attól függően, hogy milyen adatokat szeretnénk látni. Egy szó, mint száz, a különlegesség érzése bent sem múlik el.Kiváló a fűthető kormánykerék fogása
Külön fedél alatt bújik meg a tetőmozgatás gombja. A tapipad viszont nem hiányozna, ha nem lenne az autóban
Fantasztikusak az első ülések. A hátsók vegyük úgy, hogy nem is léteznek
Impozáns adatok, tud is száguldani, meg keresztbe menni bármelyik kanyarban, de ez annyira idegen tőle. Méltóságteljesen vonulni, na az már sokkal inkább az ő stílusa.
Az egyszerre közvetlen és szívócső-befecskendezéses motor hangját zárt tetővel is jól hallani a műszerfalba épített rezonátorcső segítségével, de igazán erőteljes csak valahol a 4000 és 5000 közötti fordulatszám-tartományban lesz, a maximális nyomaték is 4800-nál érkezik, míg a maximális teljesítmény 7100-nál. Tehát 5000 fölé pörgetve jön elő belőle a vadállat, ekkor nyit a kipufogószelep is - szabadjára engedve az ordítást. Így már szörcsög, röfög, sőt durrog is néha a műértők legnagyobb örömére. De ha ilyen tartományokban használjuk nyitott tetővel akkor az már nem komfortos a menetszél miatt. Persze olyan klímarendszer szolgál az autóban, ami automatikusan érzékeli, ha a menetszél túl hűs és összehangolja a nyakfűtést és az ülésfűtést is a légkondival.Torkos a V8, de megéri itatni
Évente 10 darabot tervez eladni belőle itthon a Lexus
A kabrióknál mindig nehéz feladat az autó hátsójának megrajzolása. Az LC 500 nem lett "farnehéz"
Közel 41 millió forint az alapára