Az új Toyota Aqua a világ legmondernebb akkucsomagjával érkezik

A Yaris alapú, kizárólag hibrid hajtással készülő Aqua bipoláris nikkel hidrogén akkumulátort kap

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bemutatkozott a Toyota Aqua második generációja: a kifejezetten hibridnek tervezett városi kisautó valamivel nagyobb a Yarisnál. Különösen izgalmassá mégsem a helykínálata, hanem világelső, bipoláris nikkel hidrogén akkumulátora teszi.

A 2011-ben bemutatott ötajtós Toyota Aqua a kategóriateremtő Prius kultuszát próbálta megismételni kicsiben, Észak-Amerikában egyenesen Prius C – mint ’Compact’ – néven forgalmazták a Yaris méretű hibridet, ami egy nyújtott Toyota Aygóra emlékeztetett. Európában nem értékesítették a modellt. Európában az első Aquát nem forgalmazták. A most bemutatott, második generációs Aqua esetében a világ legfejlettebb, új generációs akkumulátor-technológiája lehet ütőkártya.
Hirdetés
A bipoláris nikkel-hidrogén akkumulátorban a többrétegű, szendvics szerkezetes megoldás helyett az áramgyűjtő egyben az akkumulátorcella falaként is szolgál. A köztes réteg kiiktatása közel 40 százalékkal csökkenti az akkumulátor helyigényét, miközben a rendszeren nagyobb áramerősség folyhat át. Így azonos számú cellából a hagyományos nikkel-hidrogén akkumulátorhoz képest másfélszer annyi energiát tud leadni. Összességében így a bipoláris akkumulátor azonos méretben kb. kétszer akkora teljesítményre képes, mint egy előző generációs egység. De mit ér a technológia, ha a vásárló nem veszi észre? Hát ezt észre fogja venni: egyrészt dinamikusabb gyorsulást és jobb gázreakciót, másrészt azonos akkumulátor-térfogatból hosszabb tisztán elektromos hatótávolságot ad. Egy modern öntöltő hibrid már a hagyományos akkumulátor-technológiával is képes városban az üzemidő jelentős részében kizárólag árammal haladni, az Aqua így ennél többet is tud majd, amitől még tovább csökken a hajtáslánc üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása. Az új Aqua WLTP norma szerinti, vegyes üzemű átlagfogyasztása is csak 2,8 liter/100 km.
Hirdetés
A bipoláris nikkel-hidrogén akkumulátor nagyobb teljesítménye egyéb előnyökkel is jár. Ilyen például az Aqua alapfelszereléseként kínált, 100 voltos fedélzeti váltóáramú elektromos csatlakozó, amelyről gyorsan tölthetők a mobiltelefonok, vagy működtethetők elektronikus készülékek. Sőt, áramszünet esetén az autó vészhelyzeti áramfejlesztő üzemmódba is kapcsolható, ekkor alkalmassá válik 1500 watt teljesítményű háztartási berendezések üzemeltetésére is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?