A Toyota Aqua formáját látványosan a környezettudatosság ihlette, tipikus városi kisautó - ebből a szögből látszik igazán, hogy nagyobb a Yarisnál
Az eleje és az oldala is kisautós, Toyotás visszafogottságából egyáltalán nem is sugárzik, mekkora újdonságot hoz akkumulátortechnika terén
A 2011-ben bemutatott ötajtós Toyota Aqua a kategóriateremtő Prius kultuszát próbálta megismételni kicsiben, Észak-Amerikában egyenesen Prius C – mint ’Compact’ – néven forgalmazták a Yaris méretű hibridet, ami egy nyújtott Toyota Aygóra emlékeztetett. Európában nem értékesítették a modellt. Európában az első Aquát nem forgalmazták. A most bemutatott, második generációs Aqua esetében a világ legfejlettebb, új generációs akkumulátor-technológiája lehet ütőkártya.
Beltere viszonylag szürke és egyszerű, a városi kisautók szegmensében átlagosnak mondható
A bipoláris nikkel-hidrogén akkumulátorban a többrétegű, szendvics szerkezetes megoldás helyett az áramgyűjtő egyben az akkumulátorcella falaként is szolgál. A köztes réteg kiiktatása közel 40 százalékkal csökkenti az akkumulátor helyigényét, miközben a rendszeren nagyobb áramerősség folyhat át. Így azonos számú cellából a hagyományos nikkel-hidrogén akkumulátorhoz képest másfélszer annyi energiát tud leadni. Összességében így a bipoláris akkumulátor azonos méretben kb. kétszer akkora teljesítményre képes, mint egy előző generációs egység.
A csoda a kisautóban az akkucsomag, bipoláris nikkel hidrogén technológiája akár kétszer olyan hatékony is lehet, mint a hagyományos akkucsomagok
De mit ér a technológia, ha a vásárló nem veszi észre? Hát ezt észre fogja venni: egyrészt dinamikusabb gyorsulást és jobb gázreakciót, másrészt azonos akkumulátor-térfogatból hosszabb tisztán elektromos hatótávolságot ad. Egy modern öntöltő hibrid már a hagyományos akkumulátor-technológiával is képes városban az üzemidő jelentős részében kizárólag árammal haladni, az Aqua így ennél többet is tud majd, amitől még tovább csökken a hajtáslánc üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása. Az új Aqua WLTP norma szerinti, vegyes üzemű átlagfogyasztása is csak 2,8 liter/100 km.
Az Aqua is színesben szép, ekkor nem csak technológiájával tűnik ki a tömegből
A bipoláris nikkel-hidrogén akkumulátor nagyobb teljesítménye egyéb előnyökkel is jár. Ilyen például az Aqua alapfelszereléseként kínált, 100 voltos fedélzeti váltóáramú elektromos csatlakozó, amelyről gyorsan tölthetők a mobiltelefonok, vagy működtethetők elektronikus készülékek. Sőt, áramszünet esetén az autó vészhelyzeti áramfejlesztő üzemmódba is kapcsolható, ekkor alkalmassá válik 1500 watt teljesítményű háztartási berendezések üzemeltetésére is.
Toyota Leaf? Nem estek túlzásba a formaterv egyediségét illetően.
Na de kedves kolléga! Azért egy Leaf-nél ezerszer szebb! Inkább Ford Fiestára hajaz (oldalról mindenképp, kicsit elölről is). Hátulról nem, de szebb mint jelenlegi Yarisok.