Új csúcsmodellt hozott a Peugeot, az 508 PSE 360 lóerős, 5,2 másodperces 100-es sprintet tud, hazánkban - egyelőre - zöld rendszámot is kap 42 kilométeres elektromos üzeme miatt
A legtöbbek számára új kihívásokat hozott a tavalyi év, így volt ez az autóiparban, vagy akár autós tartalomgyártás világában is. Ahogyan nekünk, úgy a márkáknak is fájt, hogy nem lehetett külföldi, vagy akár belföldi autóbemutatókat, rendezvényeket tartani. Persze csomó minden, így az értékesítés és a szerviz is működött, csak éppen visszaesett az autózási kedv, szükség, így a hazai autópiac is csökkent. A Peugeot ugyanakkor növelni tudta piacrészét, ami nagyrészt köszönhető a nagycsaládosok számára 2,5 millió forintos állami támogatással elérhető hétüléses modelljeinek, kiváltképp az 5008-nak, ami a második legnépszerűbb hétüléses szabadidő-autó, de a hétüléses modellek körében összesítetten is az ötödik helyen áll, ahogyan a Peugeot a kishaszonjárművek piacán is.
Nem ebből fognak élni, a hétülésesek viszont kellően húzzák a Peugeot eladásait, a PSE előtt/mögött pedig lehet nyálat csorgatni
Az idei évben bár a piac felfelé megy, s így a Peugeot is növelte eladásait, a tavaly még 2,85%-os piacrészéből egy keveset veszített, de összességében nem panaszkodhat. Június-július során a roadshow-ja által csaknem 300 tesztvezetést bonyolított le, s eladásainak már ma 5%-át a konnektoros modellek adják. Nemzetközi, európai szinten még erősebbek: az elektromos verziójával tavaly az Év Magyar Autója versenyben a Zöldautó kategóriában dobogón végzett 2008 a legnépszerűbb kis szabadidő-autó, a 208 a második legnépszerűbb kisautó és összességében is a harmadik legnépszerűbb modell, ahogyan a plug-in hybrid modellek piacán a 3008 is a második-harmadik hely között mozog. Ha a Peugeot európai eladásait nézzük, már 13% az eletktrifikált, 7,4% a tisztán elektromos, 5,6% a plug-in hybrid modellek aránya. Érdekesség még, hogy
a márka ügyesen mozdította önmagát a prémium szegmens felé, autóinak 32%-a ma már a gazdag GT-Line felszereltséggel talál gazdára, a konnektorosoknál ez az arány 42%.
Nem csak személyautóból, kishaszonjárműből is kínálnak elektromosat, a Rifter/Partner pároson túl az Expert/Traveller méretosztályban is, jövőre pedig érkezik az e-Boxer. De még idén befut a márka új emblémáját elsőként viselő új 308, jövő év elején annak kombi (SW) verziója), majd 2023-ban érkezik még egy kivitel, ezt még fotón is csak leplezve láthattuk, talán egy kupélimuzint várhatunk. Az
új 308-as a plug-in hybrid mellett már lágy hibridként kapja majd az 1.2 PureTech motort is, majd 2022/2023 magasságában érkeznek a Peugeot plug-in hybrid modelljeinek nagyobb akkus kivitelei is, ezek már 80 kilométeres elektromos hatótávval kecsegtetnek majd. A hosszabb távú jövő pedig "elektrifikáció 2.0" néven a már teljesen villanyautó platform, amivel még jobb hatótávokat ígérnek majd, tisztán elektromos üzemmel.
Két év múlva nagyobb kapacitású akkumulátoros plug-in hybrideket is hoz a Peugeot, de a villanyautóknál is nagyon jelentős kapacitásbővítést ígér
Most a Peugeot azt mondja, már 2024-re a jelenlegi akkukapacitások 40%-os növelése várható, 2030-ig még 15-30%-os növekedést jósolnak. Ehhez egyrészt saját akkumulátorgyárat húznak fel, másrészt kétféle (nikkel-kobalt alapú és azt nélkülöző) akkumulátor-kémiát is bevetnek, nem mellesleg 70-330 kW közötti teljesítményű hajtásláncokat hoznak majd a dedikált villanyautó platformon, s azt mondják: már 2026-ra azonos áron lesznek elérhetőek a villanyautók, mint a belső égésű motorosok, pedig a szilárdtest akkukat csak addigra várják.
Fontos a Peugeot-nál az autósport, 1895-ben a márka autója nyerte az első időméréses autóversenyt
Itt a PSE!
Ami viszont már most itt van, az a Peugeot Sport Engineered, ami a márka új, fenntartható sportosságot ígérő vonala, elsőként az 508 PSE által. Itt a 200 lóerős 1.6 PureTech benzinmotorhoz az e-EAT8 váltóval elöl egy 110, hátul pedig egy 113 lóerős villanymotor csatlakozik. Az összteljesítmény (feltöltött hibrid akkuval) 360 lóerő, ami 5,2 másodperces 0-100-as sprintet tud adni az első-hátsó hajtással. Az összkerékhajtás havas úton is jól jöhet, már csak azért is, mert SW, azaz kombi karosszériával is elérhető a 42 kilométernyi elektromos hatótávot is ígérő PSE. Alapból is elképesztően jól felszerelt, opcióként 7,4 kW-os (32 amperes, 1 fázisú) fedélzeti töltő, panorámatető és fűthető szélvédő kérhető például, de a lényeg, az elöl 24, hátul 12 mm-rel szélesített nyomtáv, az egyedi, 20 colos felnikészlet a Michelin Pilot Sport 4S abroncsokkal, a karosszéria enyhe ültetése, az aerodinamikai elemek például mind járnak hozzá, ahogyan a 380 mm-es féktárcsák is.
Felármentesen kérhető a kryptonite zöld kiegészítők elhagyása, de nem érdemes, a PSE ezekkel néz ki jól
Érdekesség, hogy mindössze 3 színben kérhető, alapáras a sajtófotókon és a kiállított autón is visszaköszönő Selenium szürke, amivel igazán jól mutatnak az élénk zöld kiegészítők, de fényes fekete vagy 3 rétegű gyöngyházfehér is kérhető - vaskos felárért. Az 508 PSE már most rendelhető, limuzinként 23,9, SW-ként 24,4 millió forintért. Itt van tehát a Peugeot S line/M Sport/AMG verziója, ami érkezik majd a többi modellhez is.
Élőben is tetszetős, nem versenyautó, hanem akár némán suhanó, de akár rettentő gyors utazóautó