Fekete tető, Vizor, és szögletes formák: a modern Opel arculathoz öltözött a 308-rokon L Astra is
Az Opel Astrát Magyarországon valószínűleg senkinek sem kell bemutatni, mind találkoztunk már vele. Ennek ellenére sokan lesznek, akik nem fogják felismerni az újat az utcán, elérkezett ugyanis a német kompakt legradikálisabb generációváltása. És itt most nem csak a vizoros, modern orráról van szó, ez műszakilag is teljesen más: a modell történetében először francia a technológia. Rüsselheimben, az Opel otthonában szerelik majd össze, ahonnan valószínűleg igen sikeres offenzívába kezd majd, hogy elhódítsa a Golfok, Focusok, Megane-ok és Octaviák vásárlóit. Mindemellett persze a francia tesóval is versengenie kell, éppen ezért a stílussal és a hangolással is igyekeztek a lehető legjobban elrejteni a tényt, hogy a Peugeot 308-asával osztozik az EMP2 platformon és a Stellantis motorjain.
Hátulról is meggyőzőek a vonalak, nagyon szép GTC lehetne belőle
Hosszúság terén csak 4 milliméterrel nőtt, de a tágasabb utastér érdekében 51 milliméterrel lett szélesebb, 13 milliméterrel hosszabb tengelytávja pedig egy hajszálnyival kisebb túlnyúlásokat eredményez. Ez most egy ilyen korszak a gyártó életében, az autóik a jelen generációváltásokkal nem feltétlenül nőnek, hiszen nem a saját platformjaikat fejlesztik tovább Rüsselheimben, hanem átkonvertálják autóikat a már létező Peugeot-alapokra. Éppen ezért már az is örömhír, hogy az Astra egyáltalán nőhetett, figyelembe véve, hogy az új Mokka például egyenesen kisebb lett. Jelenleg ötajtósként láthatjuk, de a francia padlólemezének és a háromajtós, "kupés" ferdehátúak keresletcsökkenésének okán nem valószínű, hogy lesz belőle GTC változat. Az ötajtós egyébként is praktikusabb, ezt jól kiegészíti a könnyen kombinálható, alapesetben is 422 literes csomagtartó. Ami viszont biztosan lesz, az a kombi, ami valószínűleg szintén hamarosan bemutatkozik.
Jól eltaláltak az arányai, szerintem az egyik legszebb versenyző lett a kategóriájában
Külleméhez a részletei is sokat tesznek hozzá, elöl-hátul modern, mai autó lett
A beltérben sem kell a korábbi, "K" kódnevű Astra ismertetőjegyeit keresni, a kompakt kategóriába is elérkezett a kétképernyős minimalista Opel dizájn. Néhány gomb azért maradt, de ettől még szinte mindent a 10 colos központi kijelzőről kell vezérelni. Ez is a technológiai fejlődés jelen irányához tartozik, és bár nekem nem a kedvencem a funkciók képernyőbe központosítása, meg tudom bocsátani, ha olyan kütyük járnak mellé, mint az Astránál. Ilyen például az Opel Mátrix-LED fényszórója a Vizor két szélén, a head-up display, a 360 fokos kamera és persze a sávtartós, távolságtartós, és megállás után automatikusan továbbindulni is képes tempomat is.
Belterében a kevesebb most is több, legalábbis az Opel szerint - én attól még siratom a gombokat, nem véletlenül voltak sikeresek egyszer réges-rég
Bár ősztől már rendelhető lesz az Astra L, 2022 elejétől pedig már kézhez is kaphatják a németesebb franciára vágyók, a motorok teljes listájára még várniuk kell, ahogyan az árára is. Annyi biztos, hogy a benzines mellett a modell történetében először konnektoros hibrid is lesz belőle és a dízel is visszatér még, erőben pedig 110 és 225 lóerő közt terjed majd a skála, utóbbi a plug-in hybrid csúcsverzió teljesítménye. Egyes opciókhoz a kéziváltó is megmarad, de a nyolcsebességes automata kerül már inkább előtérbe a tervek szerint. Ha pedig már a terveknél tartunk, érdemes szót ejteni arról is, hogy elméletileg ez lesz az utolsó belsőégésű motoros Astra Európában, az Opel ugyanis már 2028-ra teljesen elektromos modellpalettát ígért a kontinensünkön. Ha teljesen elektromos változat is érkezne belőle, akkor lehetne igazán színes a választék, hiszen kevés típust lehet a dízeltől a kizárólag akkucsomagosig bármivel kérni. Erről még egyelőre nincs hír, de esély akad bőven, ha a cég tényleg a teljes elektrifikációt célozza hét év múlva.
A konnektor természetesen nem csak dísznek van ott, de benzinmotor is akad benne: még nincs szó teljesen elektromos változatról
Nagyon nagyon előnyére változott kívül- s belül! Mondjuk a méretnövekedés inkább feketepont, ez az új Stellantis platformnak valami furcsa rákfenéje. Kisebb baj, hogy a homlokfelülete – s így a fogyasztása – is nagyobb lesz, de az 5 centivel szélesebb autó arányosan több anyagszükséglettel is rendelkezik, amit nem hiszem, hogy az egyik legolcsóbbnak szánt kompakt esetében meg akarnak majd fizetni a vevők – főleg a flottakezelők. Avagy: hogyan passzoljunk át vevőket a koreai konkurenciának?
nagyon vagec lett kivül-belül, pláne ez a felni. Persze ez a kicicomázott változat, nem mezei.
Mondjuk profilból meg hátulról sztem látunk benne egy kis Golfot:D
Érdemes megfigyelni, hogy a C oszlop kialakítása az utolsó (D) Kadett jellegzetes C oszlopára utal, igen határozottan. Tetszik!