A műszeregységen jelzett 68 mérföldes óránkénti sebesség a méterben gondolkodók nyelvén körülbelül 109,5 km/h - ezzel a sebességgel töltötték a Teslát forgalomban (Fotó:Youtube.com/Warped Perception)
A videóban elhangzottak alapján az ötlet csírája egy hosszú Teslás utazás során keletkezett, amikor a sikeres hazajutáshoz az adott helyről több órányi töltési időt kellett kényszerpihenőként átvészelnie a készítőknek. Egy rövid matekfeladat után viszont rájöttek, hogy a kiguruláskor és fékezéskor "visszanyerhető" energiával, 70 mérföldes óránkénti sebességgel vontatva (112 km/h) mindez csak 15 perc lenne. Örömünkre kamerák előtt próbálták ki, hogy mindez csak elméletben működik-e.
Nem csak a két autó karosszériájának megterhelő ez a mutatvány, és ezt a tulaj is jól tudta: a videóban is felhívja a figyelmet egy komoly, mégis könnyen elfelejthető veszélyforrásra (Fotó:Youtube.com/Warped Perception)
A Tesla ilyenkor a videóban szereplő számítások szerint 87 lóerőnek megfelelő mértékben fogja vissza a vontató járművet, így annak hajtáslánca fokozott terhelésnek van kitéve, rosszabb esetben több fontos alkatrész is túlmelegedhet, sérülhet (Fotó:Youtube.com/Warped Perception)
Írtunk már ilyen töltési módszerről korábban, egy ID.4-est versenyszituációban, a szakaszok között vontatással is töltöttek (az esetről bővebben
ide kattintva olvashatsz), valamint a videóban szereplő férfi is említ egy zárt pályás, alacsony sebességű kísérletet korábbról. Ők viszont most mindezt a maximumra csavarták: nyílt utcán, forgalomban, egy öreg Mercedes mögé kötve tették próbára a Tesla energiavisszanyerő rendszerét, természetesen szigorúan a tudomány nevében. Az már egy más kérdés, hogy ez a töltési mód mennyire zöld, sajnos a Mercedes valós szén-dioxid kibocsátását senki sem mérte a kísérlet időtartama alatt. A rendhagyó töltésről készült vlogepizódban maga a vontatás valamivel 2 perc után kezdődik.