Madártávlatból az esztergomi Suzuki gyár - itt készült több mint 112 ezer magyar Vitara és SX4 S-Cross
A vírushelyzet okozta hathetes leállás, illetve a belföldi és külföldi korlátozó intézkedések hozzávetőlegesen 30 százalékos termelésvisszaesést eredményeztek 2020 során az előző évhez képest, de még így is 111 ezer esztergomi Suzukit értékesítettek amelyből közel 80 ezer volt Vitara, a maradék 31 ezer pedig SX4 S-Cross. A gyártás több mint 65 százaléka már hibrid gépjármű volt 2020-ban. A társaság 2020-as belföldi értékesítéséből származó nettó árbevétele 242,8 millió euró, az exportértékesítésből származó nettó árbevétele pedig 1.413,9 millió euró volt. A tervek szerint 2021-ben vissza kell térni a koronavírus előtti számokhoz: idén 143 000 Suzukit terveznek összeszerelni Esztergomban.
Az autók összeszerelését a gépek és a munkások együttes erővel végzik - egyes lépések robotizáltak, míg más folyamatokat emberi kézzel hajtanak végre
Bár az eladott autók 87 százalékát külföldre értékesítették, az idén 30 éves Magyar Suzukinak 2020-ban is sikerült megtartani ötödik éve tartó piacvezető szerepét 11,55 százalékos piaci részesedéssel és 14 783 db itthon eladott új Suzukival. A magyarok kedvence ismét a Vitara lett, 6 882 eladott példánnyal, de az 5 578 eladással hazai második SX4 S-Cross is jó eredmény. Az uniós piacra szánt példányok ráadásul már lágyhibrid hajtáslánccal készültek, a hazai eladások is ebbe tartoznak. Emellett 479 motorkerékpárt is forgalomba helyezett hazánkban a Magyar Suzuki, ebben a mezőnyben a legnépszerűbb a V-Strom 650 volt 2020-ban, 163 példánnyal.
A gyártósorról Magyarország legnépszerűbb autói gördülnek le, az uniós piacokra lágyhibrid hajtáslánccal
A koronavírus ideje alatt a vészhelyzet átvészelésébe fektetett energiát a Suzuki, a jövőben a fejlesztésre, a modernizálásra és a karbonsemlegesség elérésére tervez összpontosítani. Tavaly hivatalos oltópontot alakítottak ki, valamint a leállás idejére is fizették a dolgozókat. Emellett új emissziós labor készült és a festőüzem robotizációja is folytatódott. A jövőben a projekt folytatásaként egyre több kollaboratív robot kap helyet az üzemben, valamit a Suzuki Csoport 2050-re tervezett karbonsemlegessé válásához szükséges előkészületeket is el kell kezdeni. A megvalósítás mikéntjét az anyavállalat minden esetben a leányvállalataira bízta: az esztergomi üzemben ezért indult el a „Zöldebb üzem, zöldebb autók” belső program, melynek célja a CO
2-kibocsátást csökkentő technológiákat beépíteni a gyártási folyamatba és az autókba.
S-cross érdekesség, cikkben említett 31 ezer db-os gyártás, abból 21 ezer db kellett az európai piacnak, és azon belül 5600 db fogyott nálunk…
Imádom a Suzukit.
Remélem még 10 évig lesz piacvezető itthon.
Az SCross gyengén muzsikál, elsősorban külföldön. Itthon azért viszik szépen azt is.
A Suzuki okosan reagált is rá, egyre több csatornán látom a kék SCrossos reklámot. Ügyesen azért abban is elrejtettek egy Vitarát. 🙂