A magyarországi Opel legmeghittebb és legkülönlegesebb születésnapi története volt, amikor a százéves és a majdnem százéves Opel hazautazott Budapestről Rüsselsheimbe
Tíz évvel ezelőtt, 2011. június 20-án, hétfőn reggel 8 órakor, a Lánchíd budai hídfőjénél található „Nulla kilométerkőtől” indult útjára az akkor 100 éves Opel Torpedo, valamint az akkor 99 éves Opel Puppchen, hogy öt nap és több, mint ezer kilométer múlva hazaérkezzenek. A célállomás a rüsselsheimi Opel gyár volt, ahol annak idején készültek. Mindezt Keller László, a Torpedo tulajdonosa már egy évvel korábban jelezte a magyarországi Opelnek. Az elképzelés egyszerű volt:
"Mi lenne, ha a századik születésnapját ünneplő Opel Torpedo saját lábán hazamenne?"
„
Megcsináljuk!” – jött az azonnali válasz a cég részéről. Ehhez a vállalkozáshoz csatlakozott Kisapáti József, a veterán autók kiváló restaurátora az akkor 99 éves Opel Puppchenjével. Az ezer kilométeres utat így - a szakértő jelenlétének hála - még valamivel fel tudták dobni: az 5 napos túra során semmilyen technikai asszisztencia nem állt a két öreg Opel rendelkezésére, ha valami műszaki probléma adódott volna, azt helyben a tulaj vezényletével kellett volna orvosolni.
A két autó egymás mellett a Hősök terén: a most 110 éves Torpedo kétüléses, motorja 1600 köbcentis és 16 lóerős, tengelytávja egy kicsivel hosszabb, mint a 109 éves Puppchené, ami viszont négyszemélyes és egy 1400 köbcentis 14 lóerős motor mozgatja
A Torpedo és a Puppchen az első napon Sopronig jutott el, majd Ausztrián keresztül folytatták az útjukat a német célállomásig. Természetesen mindenütt vidéki országutakon, az autópályákat és a nagyvárosokat messze elkerülve haladtak, kisebb falvakon és városkákon keresztül gurultak az autók. Öröm volt látni az emberek reakcióját, a mosolygós arcokat, a gyerekek lelkesedését, amikor a szüleik ruháját rángatták mondván, hogy „nézzenek már oda!"
A Torpedo tulajdonosa Keller László, volt építési vállalkozó, aki 1999-ben Németországból vásárolta a Torpedót kifejezetten jó állapotban, gyűjteményből
Az autó működőképes volt, de a motorblokk repedése, a tető vászon anyagának sérülése, valamint az ülések bőr burkolatának állapota miatt teljeskörűen felújították, illetve újra is fényezték - a Torpedo műszaki felújítását, illetve azóta a folyamatos karbantartását Kisapáti József végezte, munkájának minőségét jól mutatja, hogy az autó ma is kifogástalanul működik
"Az út során szinte lelassult a világ. Nem siettünk sehova, nem is igazán lehetett volna, hiszen ezek az öreg autók jó, ha lejtőn tudtak hatvannal menni. Gondtalanul lehetett gyönyörködni az elsuhanó tájban, a nyitott tetejű autókba bekiabáltak a madarak – veterán kabriózás volt a legmagasabb fokon. Esténként kiültünk a tulajokkal az éppen aktuális panzió teraszára, fogyott a sör és dőltek a jobbnál jobb veterános történetek" - írta az esetről Dános András, az Opel PR menedzsere.
A korábban tiszti autóként is szolgált Opel Puppchen tulaja Kisapáti József, a leghíresebb magyar veterán autósok egyike
Az autó egy magyarországi fészerből került elő pocsék állapotban. Kisapátinak ez volt az első igazi veterán autója, amelynek restaurálásával 1988-ban készült el
A két öreg Opel hibátlanul viselkedett: csupán tankolni kellett őket, illetve néha egy kis olajat pótolni, így minden a tervek szerint alakult. A veteránok az ötödik nap délutánján megérkeztek Rüsselsheim központjába a régi Opel épülethez, a cégalapító Adam Opel szobrához. Egy nagy álom teljesült azzal, hogy a 100 éves Torpedo és a 99 éves Puppchen születésnapi hazaútja sikerült. A hétvégén a Torpedo és a Puppchen a rüsselsheimi veteránautó találkozó díszvendége és sztárja volt. Több, mint kétezer oldtimer és youngtimer közt ezeket az autókat övezte messze a legnagyobb érdeklődés: nemcsak azért, mert két ritka és gyönyörű darabról van szó, hanem azért is, mert hamar elterjedt a hír, miszerint „saját lábukon” jöttek Magyarországról.
Az autók és a tulajok a túra végállomásán, Opel szobra előtt