Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Augusztusban már a szalonokban lesz az új Nissan Qashqai, az alapárát pedig már most, a hazai leleplezéskor megtudhattuk.
Az első Qashqai 2007-ben kategóriát teremtett, 7 évente követte egy új generáció, a most érkező harmadik már csakis hibrid modelleket hoz, dízel nem is lesz belőle
Kicsit bajban vagyok a Nissan Qashqai bemutatója után, hiszen nem sokkal többet tudtam meg róla, mint a februári online bemutató során - amiről itt írtam. Akkor "nagyon versenyképes" árat ígértek az újdonságnak, s azt kell mondjam, ezt tartják is. Az új Qashqai ugyanis - listaárak alapján - csak 354 ezer forintos felárat fog jelenteni a kifutóhoz mérten, alapára 7 999 000 forint lesz. Ez nyilván nem szerény összeg, de ahhoz képest, hogy az új, harmadik generációs minden dimenziójában nagyobb egy kicsivel elődjénél (31 mm-rel hosszabb, 20 mm-rel nagyobb a tengelytávja, szélessége 29, magassága 35 mm-rel nőtt) és beltéri anyagminősége is sokat javult, elég jó ajánlatnak tűnik. Igaz a leleplezésre kevéssé meglepő módon a Nappabőr kárpitos Tekna+ csúcsverziót hozták el, s ennek egyrészt nem tudjuk, mennyi lesz az ára, másrészt az alapverziót nem láttuk még.
Méreteivel alig nőtt, 4,25 méteres hosszával továbbra is kompakt, utastere azonban érezhetően tágasabb
Nissan Qashqai, 2021 - méretek
Hosszúság [mm]
Szélesség [mm]
Magasság [mm]
Tengelytáv [mm]
Csomagtér [l]
4425
1835
1625
2665
460
Hirdetés
Az erősebbik lágy hibridhez hangolható, elektronikus vezérlésű összkerékhajtás is jár
Viszont az a jó hír, hogy már a Visia alapverzió is élhető ellátmányú lesz: sok más mellett középső légzsákos, klímás, tolatóradaros, LED fényszórós, elektromos ablakos és tükrös (utóbbihoz fűtés is jár). A telefontükrözés és az okoskulcs a második, Acenta ellátmánytól fog járni. A középkonzolra viszont csak az Acenta szinttől jár kijelző, 8 colos méretben, felette az N-Connecta már 9, még feljebb a Tekna 10 colosat ad. A felszereltségi szintek elég logikusan épülnek fel, például már az Acenta is ad tolatókamerát és 8 hangszórós hifit is, az N-Connecta az első, ami teljesen digitális, 12,3 colos műszerblokkot ad, hozzá már a felülnézeti kamerakép, a fűtőszálas szélvédő, az első ülések és a kormánykerék fűtése, a hangulatvilágítás és a nagy teljesítményű, 15 W-os vezetéknélküli telefontöltő is jár, s itt már az összes lámpa LED-es. A Tekna szinttől a fényszóró adaptív LED Mátrix, az alufelni 19 colos, de ami a legfontosabb: innentől jár a már a navigációval is összedolgozó, így például a szükséges autópályalehajtónál lassító ProPILOT önvezető rendszer és a navigációs parancsokat szintén mutató, 10,8 colos, szélvédőre vetített kijelző is. Az internetkapcsolat által az új Qashqai Google Home és Amazon Alexa kompatibilitást is ad, így a navigáció például már otthonról beállítható, de a lámpák és akár a kürt is lehet távvezérlésű.
A Tekna+ csúcsverzió Nappa bőr kárpitozást és masszírozós üléseket is ad
Középkonzoli kijelző csak a második, Acenta szinttől jár, a 15 W-os vezetéknélküli töltőpad felette jelenik meg
Nem csak a beltér és az infotainment-rendszerek sora, a teljes műszakiság is új. Bár a karosszéria nagyobb és fokozott merevségű, tömege csökkent, az ajtók, a gépháztető és az első sárvédők is alumíniumok, a csomagtérajtó kompozit műanyag, így a karosszériaváz tömege 63 kilogrammal szerényebb.
A hajtáslánc-kínálat különlegessége, hogy csakis hibrideket fog sorolni.
Az alapverzió a most kifutó második generációban debütált 1,33 literes turbós, lágy hibrid rendszerrel és 138 lóerővel, 6 fokozatú manuális váltóval és fronthajtással. Ugyanez a motor 156 lóerővel és úgy összkerékhajtással, valamint Xtronic CVT váltóval is elérhető lesz. Az eladások 50%-át várják a lágy hibridekből, míg 50%-át az e-Power hibridtől, ami egy 157 lóerős, 1,5 literes benzinmotort és egy - a kerekeket hajtó - 140 kW-os (190 LE) villanymotort tartalmaz. Itt a benzinmotor nagyjából állandó, ideális fordulaton, hatékonyan dolgozik, így
az e-Power vezetési élményét a villanyautókéhoz hasonlónak ígérik, a Leafből ismert egypedálos e-Pedal vezetési mód is elérhető lesz nála, míg költségszintje, ára egy hagyományos hidridet idéz majd.
Ez a verzió jövő év elején lép majd piacra. A pedálreakció és a visszatöltés mértéke a Standard, Sport és ECO Standard üzemmódokkal lesz hangolható. Miként az új Qashqai mindegyik verziója hibrid, mindegyik stop-startos, a fékezési energiát hasznosító, lítium-ion akkumulátoros.
A fényszóró mindenképp LED-es, a két legerősebb (Tekna és Tekna+) adaptív LED mátrix rendszerest kap
Nissan Qashqai, 2021 - előzetes adatok
DIG-T 133 6MT
DIG-T 156 X-Tronic 4WD
e-Power
Teljesítmény [LE]
136
156
190
Nyomaték [Nm]
240
270
330
Végsebesség [km/h]
188
198
170
Gyorsulás 0-100 km/h
10,2
9,9
8,7
Vegyes fogyasztás [l/100 km]
6,3-6,5
6,7-7,2
5,4-5,6
Vontatási kapacitás[kg]
1650
1800
680
Hirdetés
A beltér jobb minőségű, modernebb és tágasabb
A külső méretek mellett a belső tér is nőtt, az első válltér 28, a hátsó lábtér 20, a hátsó belmagasság 15 milliméterrel. Bővült a csomagtér is, a teljes padlórekesszel 500 liternél is nagyobb lenne, ám hozzánk minden verzió alapáras szükségpótkerékkel érkezik, így 461 literes az alapméret. Az új Qashqai - 11 alapszínnel és 5 kéttónusú fényezéssel - augusztusra ér a kereskedésekbe. Míg az első nemzedék 2007-ben kategóriát teremtett, az újdonság technikai arzenáljával ismét komoly versenyzőnek ígérkezik, persze alaposabban majd az első próba után tudunk róla nyilatkozni.
A csúcsverzió 20 colos alufelniket kap, alatta 17, 18, 19 colos alufelnik sorakoznak, a bázis Visia acélkerekes