Bemutatkozott az új Lexus NX, nagy dobásnak ígérkezik

Még egy lépéssel közelebb kerül a Lexus az elektromos jövőhöz: mutatjuk az új NX-et!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Minden irányból jól átgondolt dizájnjához és modern, de otthonos belteréhez remek kezelőfelületeket és még jobb vezetési élményt ígér a Lexus NX. Emellett egy - nem is akármilyen - konnektoros hibrid hajtáslánccal is előrukkol.

A Lexus NX előző, 2014-ben debütált generációjából több mint 170 000 darab talált gazdára Európában, nem meglepő hát, hogy a cég rengeteg energiát fektetett az utód megalkotásába. Hogy piaci szempontból megérte-e, azt majd az eladások eldöntik, de annyi biztos: a végeredmény túlteljesíti az elvárásokat. 2021 utolsó negyedévétől ugyanis egy olyan jármű kerül a piacra ezen a néven, aminek 95%-a teljesen új fejlesztésű alkatrészekből áll, és a Lexus GA-K platformjára épül. Mindezt azért, hogy a szofisztikált dizájn álarca mögött minden eddiginél jobb élményt és dinamikát kínáljanak, valamint tisztább üzemet érjenek el.
Hirdetés
Az utastér kényelme és technológiája éppen ezért kiemelt figyelmet kapott: ebben a járműben mutatkozik be a Lexus új, Tazuna fantázianevű műszerfala. Ennek fő feladata, hogy a sofőr minél magasabb szintű kontrollt kapjon a jármű és annak extrái felett, miközben a vezetésre koncentrálhat, megalkotásakor a mérnökök mottója a "szem az úton, kéz a kormányon" volt. Ezt észben tartva maga a kormánykerék is érintésérzékelős lett, amellyel a sofőr által beállított funkciók kezelhetők, a kijelzőegységeket pedig úgy helyezték el az ívekkel izgalmassá tett műszerfalkereten, hogy a lehető legmagasabbra kerülhessen az információ, extra holttér generálása nélkül. A praktikumra a vezetés közben is szükséges kezelőszerveken túl is figyeltek, az indítógomb, az irányváltó, a klímavezérlő és a módválasztó gomb egymáshoz közel, jól elérhető helyre kerültek. Az első és hátsó utasok a sofőrtől egyaránt jól elszeparáltak, kialakításuk során a cél az volt, hogy az utasok egy kényelmes nappaliban érezzék magukat. A felhőalapű szolgáltatásokkal is bővített Lexus Link infotainment kijelzője alapáron is 9,8 colos, de még így is eltörpül a feláras Lexus Link Pro gigantikus 14 colos átmérője mellett. A csoda mégsem a beltérben keresendő, hanem a lemezek alatt: az új NX ugyanis a Lexus nagy lépése az elektromos jövő felé: a legfontosabb szerepe a márka életében, hogy elhozza az L betűs logó mögé az első konnektoros hibrid hajtásláncot. Az NX 450h+ egy 2,5 literes benzinmotorral az első kerekeket fogja tekerni, míg a hátra épített elektromos motor állandó összkerékhajtást ad majd egy 18,1 kWh kapacitású - a kategóriában legnagyobb - akkumulátorral. Mindez 306 lóerőre és 6 másodperc körüli 0-100 km/h gyorsulásra fordítható le 3 liter alatti ígért fogyasztásból és 40 g/km széndioxid kibocsátással, csak elektromosan pedig 135 km/h sebességre, vagy 63 km hatótávra képes. Természetesen nem csak ezzel a technológiával lesz kapható, a 242 lóerős nem konnektoros hibrid változat mindenhol elérhető lesz a csúcsmotor mellett, de az oroszországi és a kelet-európai piacokon 199 és 279 lóerős turbófeltöltős benzinmotorok is elérhetők lesznek, hibrid rendszer nélkül.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.06.12. at 11:03
    Permalink

    Könyörgöm, Lexus, ne térjetek már át az Audi módszerére, hogy rátüsszentetek az autóra és új generációnak adjátok el… Nem kéne odáig süllyedni… De már a Tesla is ezt csinálja…

Vélemény, hozzászólás?