Az új Lexus NX hibrid és konnektoros hibrid formában is elérhető lesz
A dizájnra is figyeltek, nem csak az összkép, de a részletek is nagyon jól kidolgozottak
A Lexus NX előző, 2014-ben debütált generációjából több mint 170 000 darab talált gazdára Európában, nem meglepő hát, hogy a cég rengeteg energiát fektetett az utód megalkotásába. Hogy piaci szempontból megérte-e, azt majd az eladások eldöntik, de annyi biztos: a végeredmény túlteljesíti az elvárásokat. 2021 utolsó negyedévétől ugyanis egy olyan jármű kerül a piacra ezen a néven, aminek 95%-a teljesen új fejlesztésű alkatrészekből áll, és a Lexus GA-K platformjára épül. Mindezt azért, hogy a szofisztikált dizájn álarca mögött minden eddiginél jobb élményt és dinamikát kínáljanak, valamint tisztább üzemet érjenek el.
Jól átlátható, könnyen és innovatívan kezelhető műszerfalat ígérnek, kreatív, otthonos dizájnnal
A prémium minőség minden részletre igaz lesz az ülésektől a head-up displayig
Az utastér kényelme és technológiája éppen ezért kiemelt figyelmet kapott: ebben a járműben mutatkozik be a Lexus új, Tazuna fantázianevű műszerfala. Ennek fő feladata, hogy a sofőr minél magasabb szintű kontrollt kapjon a jármű és annak extrái felett, miközben a vezetésre koncentrálhat, megalkotásakor a mérnökök mottója a "szem az úton, kéz a kormányon" volt. Ezt észben tartva maga a kormánykerék is érintésérzékelős lett, amellyel a sofőr által beállított funkciók kezelhetők, a kijelzőegységeket pedig úgy helyezték el az ívekkel izgalmassá tett műszerfalkereten, hogy a lehető legmagasabbra kerülhessen az információ, extra holttér generálása nélkül. A praktikumra a vezetés közben is szükséges kezelőszerveken túl is figyeltek, az indítógomb, az irányváltó, a klímavezérlő és a módválasztó gomb egymáshoz közel, jól elérhető helyre kerültek. Az első és hátsó utasok a sofőrtől egyaránt jól elszeparáltak, kialakításuk során a cél az volt, hogy az utasok egy kényelmes nappaliban érezzék magukat. A felhőalapű szolgáltatásokkal is bővített Lexus Link infotainment kijelzője alapáron is 9,8 colos, de még így is eltörpül a feláras Lexus Link Pro gigantikus 14 colos átmérője mellett.
A képeken látható részben elektromos változatokon felül két "fapadosabb", csak benzinmotoros változat is készül, de nem minden piacra
A csoda mégsem a beltérben keresendő, hanem a lemezek alatt: az új NX ugyanis a Lexus nagy lépése az elektromos jövő felé: a legfontosabb szerepe a márka életében, hogy elhozza az L betűs logó mögé az első konnektoros hibrid hajtásláncot. Az NX 450h+ egy 2,5 literes benzinmotorral az első kerekeket fogja tekerni, míg a hátra épített elektromos motor állandó összkerékhajtást ad majd egy 18,1 kWh kapacitású - a kategóriában legnagyobb - akkumulátorral. Mindez 306 lóerőre és 6 másodperc körüli 0-100 km/h gyorsulásra fordítható le 3 liter alatti ígért fogyasztásból és 40 g/km széndioxid kibocsátással, csak elektromosan pedig 135 km/h sebességre, vagy 63 km hatótávra képes. Természetesen nem csak ezzel a technológiával lesz kapható, a 242 lóerős nem konnektoros hibrid változat mindenhol elérhető lesz a csúcsmotor mellett, de az oroszországi és a kelet-európai piacokon 199 és 279 lóerős turbófeltöltős benzinmotorok is elérhetők lesznek, hibrid rendszer nélkül.
A márka a jövőt a konnektoros csúcsmotorral célozza, hosszútávon pedig még annál is tovább menne, ez a modell ugyanis csak a Lexus első igazán nagy lépése a márka elektrifikációs terveinek megvalósulása felé
Könyörgöm, Lexus, ne térjetek már át az Audi módszerére, hogy rátüsszentetek az autóra és új generációnak adjátok el… Nem kéne odáig süllyedni… De már a Tesla is ezt csinálja…