Komoly sikert hozott az Urus, évente több ezer példányban fogy az olasz SUV, a Lamborgini eladásai közelítenek az évi 10 ezer járműhöz
Egyre több eladott példány, egyre értékesebb márkanév - ezt az utat járja mostanában a Lamborghini. Az Urus megjelenésével komoly lendületbe jöttek az eladások, de persze csak lamborghinis mércével, évi 7-9 ezer példány fogy az olasz márka járműveiből.
Egy bejáratott márkanév és a sportautók tervezésében szerzett tapasztalat minden friss márka álma, ezért is venné meg a Piëch a Lamborghinit. A svájci Quantum csoport által birtokolt név két éve bukkant fel először, az alapítók sorában Anton Piëch is helyett kapott, aki a dízelbotrány előtt regnáló Volkswagen vezérigazgató fia, nem mellesleg Ferdinand Porsche dédunokája. A cégnek egyelőre nincs gyártásban lévő modellje, csupán egy prototípus állított ki 2019-ben Genfben.
A meglévő, nagyobb szériában készülő modellekre számos különlegességet épít a Lamborghini, amik csillagászati áron találnak gazdára
Az ajánlat átszámítva 2700 milliárd forintról szól, ami bagatellnek semmiképpen sem nevezhető. Ezért az összegért a név mellett az olaszországi gyárat és a Lamborghini motorsport részlegét is átvenné az új tulajdonos. Ezen felül az Audi elektromos technológiájához is hozzáférést szeretne a svájci cég, és a következő 5 évben továbbra is a németeknek kellene biztosítani az alkatrész-ellátást, hogy a jelenlegi modellek zavartalanul készülhessenek.
Az ajánlatot nem fogadta el a Volkswagen, most nincs napirenden a Lamborghini eladása
Az elmúlt években többször is szárnyra kaptak olyan pletykák, hogy a Volkswagen megválna a Lamborghinitől, ami valószínűleg a dízelbotrány, az elektromos autók és a vírus okozta pénzügyi nehézségekre jelentett volna gyógyírt. Ezeket a problémákat úgy tűnik sikerült áthidalnia a világ egyik legnagyobb gyártójának, így most nincs szükség komolyabb tőkére.