Roncsderbivé fajult a NASCAR Cup első versenye az F1 pályán

Ilyen, amikor egy F1-es pályára látogat a NASCAR!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idő előtt leintették a kockás zászlóval a NASCAR első versenyét az F1 számára épült Circuit of the Americas pályán. Ám előtte rendesen aprította egymást a mezőny.

Aminek nézőként örülünk, tehát a kaotikus, esős, kiszámíthatatlan körülmények, annak a versenyzők nem feltétlenül. Persze érthető, hiszen ők viszik vásárra a bőrüket. A NASCAR történetének első austini versenyén is hasonlóan alakult a helyzet. A nézők nagyon várták az izgalmasnak ígérkező futamot, viszont a versenyzők jól tudták, hogy ezek a NASCAR autók nem arra épültek, hogy road pályán, hatalmas esőben versenyezzenek velük. Pedig hozzá kell szokniuk, mert egyre csak szaporodnak az európai szem számára megszokottabb pályák a naptárban. Parádésan indult a verseny, eleinte csak szemerkélt az eső, el kellett tehát dönteni a csapatoknak, hogy milyen gumin rajtoljanak. Vegyes képet mutatott a mezőny, néhányan megkockáztatták a slick gumikat, mások maradtak az esőguminál. Nem sokkal később leszakadt az ég rendesen, úgyhogy mindenki váltott. Aztán a 19. körben megtörténtek az első ijesztő csattanások. Christopher Bell belerohant Ryan Blaney autójába, majd Kevin Harvick és Bubba Wallace akadt össze. Közülük csak Blaney tudta folytatni a futamot.
Hirdetés
Hat körrel később egy még ijesztőbb baleset történt. A hátsó egyenesben Michael McDowell autójába rongyolt bele Martin Truex Jr. Őt pedig Cole Custer öklelte fel. Szerencsére egyetlen pilóta sem sérült meg ezekben a csattanásokban, ám egy 20 perces piros zászlós szünet következett a romeltakarításért. Ugyanakkor az eső egyre csak erősödött, így az újraindítást követően már nem tudták a teljes távot teljesíteni. A 68 helyett csak 55 kört ment a mezőny, a leintéskor pedig Chase Elliott állt az élen. Ezzel a bajnoki címvédő az első diadalát aratta idén, egyúttal pedig a Chevrolet 800. Cup győzelmét is szállította, míg a Hendrick Motorsportsnak, ez volt a 268. diadala, amivel, beérték a Petty Enterprises csapatot az örökranglista tetején.
Hirdetés
Itt megnézheted a verseny összefoglalóját:
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?