Alaposan kiveszi a részét a SUV-dömpingből a Volkswagen. Jelenleg a T-Cross, a
T-Roc, a
T-Roc Cabrio, a
Tiguan, a
Tiguan Allspace és a Touareg áll a vevők rendelkezésére, ha inkább hagyományos hajtású modellbe ülnének, ezen felül az elektromos
ID.4 próbál a crossoverre vágyók érzelmeire hatni. A Taigo csak Európában számít újdonságnak, Dél-Amerikában
már 2020 óta fut.
Az autó külseje eleve a globális ízlést tükrözi, ezért szinte semmit sem változtattak rajta. A kinézet tipikus Volkswagen, a ferdén levágott fényszórók (alapáron jár a LED világítás) és a fekete betéttel összekötött hátsó lámpák itt is megjelennek. A fotókon testesnek tűnik a Taigo, de valójában nem az. Az autó az elejétől a végéig 426 centi, ami három centivel több a T-Roc hosszánál, így méretben konkurálni fog a két modell. Az újdonságra azok csaphatnak le, akik inkább a kupés hátsót preferálják, nekik 415 literes csomagtér áll majd a rendelkezésükre.
A brazil piacon a motorválaszték kifejezetten szűk, csak az egyliteres TSI motor kérhető, ami benzinnel 114, etanollal 126 lóerő leadására képes. Az európai piacon ennél bőségesebb választék a jellemző, így nem lenne csoda, ha a többféle teljesítménnyel kapható ezres TSI mellett az 1,5 literes turbós benzines is megjelenne, de a T-Roc kínálatából akár még a gázolajos blokkok is átszivároghatnak. A kizárólag elsőkerékhajtással készülő modell megjelenésére már az idén nyáron sor kerülhet.