A hagyományos autóknál kisebb eséllyel, de az elektromos négykerekűek is kigyulladhatnak, ilyenkor kockázatos vízzel oltani (Forrás: Centro Zaragoza/Youtube)
Jó eséllyel az örök vadászmezőkön köt ki az a jármű, amelyben felcsapnak a lángok. Hiába érnek ki gyorsan a tűzoltók, percek alatt képes kiégni az utastér. Az egyre nagyobb piaci részesedéssel bíró villanyautók esetében a vízzel történő oltás magában hordozza az áramütés veszélyét. Ezért sem lehet véletlen, hogy egy norvég cég fejlesztette ki az autóoltó takarót, mivel a skandináv országban kifejezetten kelendőek a villamos modellek.
A takaró üvegszálas anyagból készül, ami természetesen tűzálló, mérete 48 négyzetméter, ami könnyedén befed egy nagyobb személyautót is. Az egyetlen hátránya, hogy méretnél fogva minimum két ember képes csak a használatára - felhelyezésére, így ha egyedül van a sofőr, kénytelen segítséget szerezni az oltáshoz. Az autóra terülő takaró elzárja az tűz oxigén utánpótlását, így pillanatok alatt elalszanak a lángok. További előny, hogy a gyors oltás miatt kevesebb mérgező füst kerül a levegőbe, illetve rengeteg víz is megspórolható, nemrég egy balesetben kigyulladt Tesla eloltásához 32 köbméter (ezer liter) vizet használtak fel az Egyesült Államokban. A tűzoltók munkáját nehezítette, hogy a lítium-ion akkumulátor oxigén nélkül is képes tovább izzani, amit a takaró sem tud eloltani, viszont képes elszigetelni a tüzet, így további károkat nem okoz.
A takarót csak rá kell húzni az égő autóra és a tűz pillanatok alatt kialszik. Ezután érdemes 20 percig betakarva hagyni a járművet, ezáltal csökken az újragyulladás veszélye (Forrás: Centro Zaragoza/Youtube)
A takaró többféle kivitelben készül, a professzionális felhasználásra szánt típus akár 30 oltást is képes átvészelni. Az autótüzek mellett a háztartásban is hasznos lehet, több itthoni webshop is árul kisméretű takarót néhány ezer forintért, ami az otthoni tüzek megfékezésében nyújthat segítséget.