Helykínálatával és anyagminőségével úgy fejlődött hatalmasat negyedik generációjára a Skoda Octavia, hogy már az első is erős volt ezekben. Ma már nincs fapados belőle, a bázisverzió is kap sok más mellett LED fényszórót, sávtartót, koccanásgátlót és kulcs nélküli nyitást-indítást
A mai Skoda Octavia kapcsán nyilván nem érdemes visszamenni a már 40 éve kifutott eredetihez, hiszen 1996-ban pont az első teljes egészében a Volkswagen-éra alatt fejlesztett, modern kori Skodaként mutatkozott be az Octavia, ami már elsőre is túlmutatott az alsó-középkategórián, hiába épült az aktuális Volkswagen Golf műszakiságára. Magyarán a kompakt méretosztály vásárlói számára tett elérhetővé egy nagyobb méretosztályt. Ráadásul már az első generációból is készült sportos RS, hozzá is elérhető volt az emelt, erősített futómű, az összkerékhajtás és persze kombi karosszéria is. Azóta azonban generációról generációra egyre több variáns érkezik, a másodikból jött elsőként a terepjárósított Scout, az RS már dízelmotorral és automataváltóval is elérhetővé vált, a harmadik generáció óta pedig CNG üzemű is van, az RS már ott is 245 lóerős teljesítményig nyújtózott.
Az Octavia RS már az első generáció óta fogalom, a másodiktól dízelként is elérhető volt a sportos Octavia, ma pedig már plug-in hybrid is lehet
A széles kínálat nyilván jót tesz az újkori piaci sikereknek, az Octavia pont 25 éve minden józan felhasználási igényt ki tud elégíteni, sőt a kicsit elrugaszkodottakat is. Ennek megfelelően sikeres a modell, s már jó ideje nem csak a volt KGST-országok piacain, hanem például Németországban is. Az Octavia természetesen a használtpiacon is népszerű. Pontosan azon okokból, amiért újonnan is: bőséges a kínálata és a helykínálata is, ráadásul van is belőle bőséggel a piacon.
Az új autók piacán tavaly kategóriájában egyedül a jóval olcsóbb Suzuki SX4 S-Cross előzte meg, a Használtautó.hu kereséseinél azonban az abszolút első helyen végzett 2020-ban mintegy 5,5 millió kereséssel.
Scout és RS, vagy szerényebb felszereltségű, de összkerékhajtású és DSG-váltós egyaránt lehet az aktuális Octavia
Alapáron jár, de az RS és a hibrid modellekben kissé eltérő a digitális műszerblokk
Jó hír a jelen újautó-vásárlóinak és a jövő használtautó-vevőinek, hogy a tavaly érkezett
negyedik generációs Octavia nem csak minőségével, hanem kínálatával is minden eddiginél komolyabb - pedig a korábbiak sem szerény mércét állítottak. Azon túl, hogy már csakis turbómotorokkal kapható az Octavia, karosszériáját tekintve továbbra is hatalmas csomagterű ötajtós limuzinként, valamint még nagyobb, 640 literes puttonyt felmutató kombiként, akarom mondani Combiként. A benzines és dízelmotorok mellett már kettős üzemű, CNG-s verzió is elérhető 1.5 TGI G-TEC néven, hengerlekapcsolás és lágy hibrid rendszer ugyanúgy szerepel a kínálatban, mint a WLTP ciklus szerint 61 kilométernyi emissziómentes hatótávra is képes plug-in hybrid iV, ami ráadásul RS külsővel és futóművel is elérhető. De természetesen a Combi továbbra is választható Scout kivitelben is, körbeműanyagozással, emelt futóművel és akár összkerékhajtással is.
Kombiként 640, ötajtósként "csupán" 600 literes a csomagtér
Magyarán az aktuális Octavia már tényleg minden igényt ki tud elégíteni, ötajtósként és a háromhengeres 1.0 TSI (110 LE) motorral 6 867 871 forintos alapárral, ami 4,69 méteres hosszához és 600 literes csomagteréhez és korrekt ellátmányához mérten ma már nem nevezhető soknak, persze készletes modellt ebből is lehet találni olcsóbban a Használtautón, cikkünk írásakor 6,26 millió forintért kínálkozott a legolcsóbb nullkilométeres, ám 6-7 millió forint között már most lehet találni tavalyi, de a 1,5 literes, négyhengeres motorral szerelteket is.
További információk