Te vagy az, e-Niro? – Kia e-Soul teszt
Mint egy álruhába bújt e-Niro, és az e-Soul is hasonlóan meggyőző
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az e-Niro eltüntette a hatótávparámat, így az e-Soulnak már nem volt nehéz dolga, hogy megkedveltesse magát. Igaz, egy kicsit szűkösebb az e-Nirónál, de így is az egyik legjobb villanyautó a piacon.
Hátul szintén játékos a forma, ez akár szó szerint is igaz, hiszen a lámpák bumeráng formájúak. Sötétben állati jól néz ki, ahogy fénylenek.
Oldalnézetből lehetne gondban a Kia, mert valójában eléggé „kocka”, de még itt is feldobták a kerékjárati ívek kihangsúlyozásával, néhány fénytörő vonala, illetve a C-oszlopon látható Soul felirat is jól mutat. Valójában még a piros tetőre sem lenne szükség, hogy látványos legyen az autó, ami egyébként 18 centivel rövidebb az e-Nirónál, 5 milliméterrel keskenyebb nála, de 4,5 centivel magasabb. Egyrészt azért hasonlítom hozzá, mert az a másik tisztán villanyhajtású modell a Kia kínálatában, másrészt folyton az járt a fejemben, hogy az izgalmasabb dizájn vajon elcsábíthat-e?Hivatalosan 452 kilométeres hatótávot ígér a Kia. Nálam szinte minden töltés után kerek 400 kilométert írt ki az autó, és ezt tudta is teljesíteni, persze 4-5 kilométerrel a „vége” előtt felraktam tölteni, nem akartam kockáztatni, megnézni, hogy többet is megy-e, mint amit kiír.
A töltőoszlopon pedig kellemes meglepetés várt, hiszen 11 kilowattal ömlik bele az áram, szóval 5-6 óra alatt maximumra szívja magát. Az otthoni konnektort viszont az első próbálkozás után elengedtem, mert azzal több, mint egy napot írt ki töltésre. Persze egy ekkora akkupaknál az átlagos, hétköznapi közlekedés során valószínűleg ritkán fordul elő, hogy teljesen lemerítsék, átlagosan 15 kWh/100 kilométer környékére jelezte az energiafogyasztást. Szóval az e-Soul is egy tökéletesen használható villanyautó, kiváló alternatívája bármelyik belsőégésű motorral felszerelt autónak. Ráadásul az ára sem túlságosan elrugaszkodott.Árak
Tesztmodell alapára
14 199 000 Ft (2021.04.28.)
Tesztautó ára
15 914 000 Ft (2021.04.28.)
Műszaki adatok
Teljesítmény:
150 kW (204 LE)
Nyomaték:
395 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,9 s
Végsebesség:
157 km/h
Méretek
Hosszúság:
4195 mm
Szélesség:
1800 mm
Magasság:
2605 mm
Saját tömeg:
1758 kg
Össztömeg:
2180 kg
Tengelytáv:
2600 mm
Karosszéria-kivitel:
Crossover
Csomagtér:
315-1339 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
890-940 mm
Belmagasság hátul:
900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
250 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1200 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1150 mm
Csomagtér hossza:
700 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1500 mm
Raktérnyílás szélessége:
1070 mm
Raktérnyílás magassága:
750 mm
Motor és váltó
Motor:
villanymotor
Motorosztály:
Euro 6d
Sebességváltó:
irányváltó
Nyomaték:
395 Nm
Teljesítmény:
150 kW (204 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
157 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,9 s