Azonos feltételek mellett a prediktív kanyarfényszóró sokkal hamarabb bevilágítja a szükséges területet, mint a hagyományos kanyarkövető
Sokszor még tapasztalt sofőrök is igyekeznek elkerülni az éjszakai vezetést, nem véletlenül. A vidéki, erdei utakon, ahol nem csak utcalámpa nincs, de ahova gyakran még a holdfény sem jut be, gyakrabban előfordulnak hirtelen az úttestre kiugró vadak, világítás nélküli kerékpározók, és az útburkolat hibáit is sokkal nehezebb észrevenni. Ha ehhez hozzáadjuk a régi típusú, például a halogénizzós lámpák gyenge világítási képességeit, nem csoda, ha egyesek lemondanak a sötétben való vezetésről. A prémiummárkák borsos extrái persze megoldást jelenthetnének erre a problémára, csakhogy nem mindenki engedheti meg magának a lézerfényszórókat. Szerencsére szépen lassan az átlagautókba is lecsorog a néhány évekkel ezelőtt még csak a méregdrága modellekben elérhető technológia - sőt, talán még jobb változatban is: a Ford még intelligensebb fényszórókkal kísérletezik.
A Ford európai kutatórészlegének mérnökei valós idejű adatok felhasználásával készítik fel az elülső fényszórókat az irány megvilágítására. Kanyarfényszórókat korábban is láthattunk már más autókban, a különbség itt az, hogy a Fordé prediktív - azaz még azelőtt megvilágítanak egy-egy kanyart vagy eldugott zugot, hogy a sofőr egyáltalán észrevenné. A hagyományos kanyarfényszóró ugyanis csak akkor kezd fordulni, amikor a kerekek is fordulnak, ilyenkor viszont nyilván már javában a kanyarban van a jármű. Ennél sokkal hasznosabb, ha már a kanyar előtt "tudja" a lámpa, merre is kell majd világítani, a Ford éppen ilyen technológiát fejleszt. Korábban is kísérleteztek már a vezetéssegítő rendszerekhez használt kamerák segítségével az útjelzések alapján előrejelezni, merre is fordul az út, ehhez társítják most a GPS és a navigáció adatait, hogy még pontosabban kiszámíthassák a megvilágítandó területeket.
A rendszert mind a valóságban, mind a virtuális világban tesztelik, utóbbi esetében igyekeztek minél pontosabb leképezésekkel dolgozni. A videón egyértelműen látható a kísérleti lámpák előnye, ahogy már jóval a kanyar előtt bevilágítja a belső ívet. Michael Koherr, a Ford Európa világítás-kutató mérnöke szerint:
"A prediktív fényszóró-technológia, amit fejlesztünk, azt jelenti, hogy egy nap a sötétben való vezetés annyira egyszerű lesz, hogy gyakorlatilag csak a fényszórókat kell követni. Ez az új térkép- és helyzetalapú rendszer a következő lépés azon célunk elérésében, hogy az éjszakai vezetés ne legyen nehezebb vagy stresszesebb a nappalinál."
Parasztvakítás!
🙂 Ezt a magas labdát nem hagyhattam ki!
Ezek idióták… miért akarják leszoktatni az embereket a gondolkodásról, a figyelemről ? Már így is sok az életképtelen tutyimutyi nyomorék.