Amerikában mindenképp kell egy pickup a kínálatba - a Hyundai Santa Cruz a nálunk is elérhető, általunk is tesztelt Tucson arcát kapta
Abban az országban, ahol a legkelendőbb autó egy platós kékoválos, nem véletlen, hogy a Hyundai is beszáll a vásárlók kegyeiért folytatott harcba egy pickuppal. Méghozzá egy Tucson arcú platóssal, amelynek a Santa Cruz nevet adták. Méretben közelebb is van a Santa Fe SUV-hoz, hiába néz ki szemből egy Tucsonnak. Annál közel 25 centivel hosszabb a tengelytávolsága (3 méter). Továbbá 31,5 centivel hosszabb a karosszériája, egészen pontosan 4970 milliméter hosszú.
A kategóriatársaknál kicsit kisebb a platója
A Santa Cruz pickup megőrizte a Hyundai új formanyelvének egyedi vonalait úgy az autó oldalán, mint hátul, ám a platójának hosszúsága elmarad a konkurensekétől. A 132 centis platóhossz 17 centivel rövidebb a Nissan Frontier platójánál, 20 centivel a Toyota Tacoma és 28 centivel a Honda Ridgeline értékénél.
Összkerékhajtással is kérhető
Mivel Amerikának szánták, így a motorizáltsága is az ottani piacnak próbál megfelelni. Kétféle 2,5 literes benzinmotor közül választhatnak az ügyfelek. Az egyik szívó változat 190 lóerővel és 244 Nm forgatónyomatékkal, a másik pedig turbófeltöltős, 275 lóval és 420 Nm forgatónyomatékkal. Előbbihez 8 fokozatú automataváltót társítanak, utóbbihoz pedig szintén 8 fokozatú, de duplakuplungos automatát. Az alapváltozat csak fronthajtással vihető el, viszont választható HTRAC összkerékhajtással is a Hyundai pickupja, amit Alabamában fognak gyártani idén júniustól. Az első példányok pedig nyár végén érkezhetnek meg az amerikai márkakereskedésekbe.
Utastere szinte teljesen megegyezik a Tucsonban látottal. Arról nincs hír, hogy Európába megérkezhet-e