A Dacia Sandero Stepway mellett a Logant is összetörték
Érdekes csoport gyűlt össze az EuroNCAP színe előtt, hogy bizonyítsa biztonságát. A kiváló ár/érték arányú, vadiúj Dacia modellek a piac legkeresettebb darabjai lehetnek hamarosan, míg a villanyautók mezőnyében szintén sikervárományos, MEB platformra épülő Volkswagen ID.4 és a Skoda Enyaq is „beállt a sorba a pofonért”. Az a bizonyos pofon pedig igencsak nagy a törésteszten, minden irányból, miközben megvizsgálják, milyen szinten védik az utasokat. A második csapás pedig akkor jön, ha kevés csillagot kap egy modell, ahogy az történt a Daciával.
A vezetősegédek/balesetelkerülő rendszerek hiánya miatt szerepelt rosszabbul a Dacia. A karosszériával nincs baj
Együtt vizsgázott a Sandero és a Logan is, de a két csillagot persze nem azért kapták, mert papírgalacsinná gyűrődtek össze a szimulált ütközésnél. Az EuroNCAP jelenlegi pontozása a ludas, hiszen, ha gyér a felszereltség a vezetői asszisztensek terén, akkor pontokat veszít a vizsgázó. Ez vezetett a Dacia kettő csillagjához is. Amennyiben csak az ütközést néznénk, valószínűleg 4 csillagos eredménnyel zárt volna. Felnőttvédelemre 70 százalékos eredményt kapott, a gyerekvédelemre 72 százalékot, de a gyalogosokkal nem bánik kesztyűs kézzel, itt csak 41 százalékot érdemelt. Tehát a karosszéria erős, komoly sérülésnek kicsi az esélye, de a műszerfal néhány eleme sajnos okozhat ilyet.
A Skoda Enyaq és a VW ID.4 is vizsgázott
A Skoda Enyaq és a VW ID.4 viszont sokkal jobban szerepelt. Mindketten 5 csillagot kaptak. A Skoda felnőttvédelme 94 százalékos, gyerekvédelme 89 százalékos a gyalogosvédelemre pedig 71 százalékot kapott, míg platformtestvére, a VW ID.4 a felnőttvédelemre 93 százalékot, gyerekvédelemre szintén 89 százalékot, a gyalogosvédelemre viszont kicsit jobbat, 76 százalékot. A teszt résztvevői között ott volt még a Cupra Formentor és a Polestar 2 is, az ő eredményeiket is láthatod az alábbi táblázatban.
Az alábbiakban pedig a VW ID.4 és a Cupra Formentor törésteszt-videóját is megnézheted.
HaHaHa… hát erről ugatok én már itt jó ideje. Ez a dákó színvonal.. amúgy már a duster is egy hulladék a Vitarához, SCrosshoz képest biztonság szempontjából, a megbízhatóságot direkt nem hozom szóba. Eddig lehetett azzal védeni a dácsicsát, hogy olcsó… híg ürülék, de legalább megfizethető. Nem, mostmár az se.. simán csak híg bélsár.