Két évvel ezelőtt mutatkozott be a Tonale koncepcióautó, ami azóta sem került gyártásba, jó eséllyel idén sem fog
Évről-évre egyre nehezebb helyzetbe kerül az Alfa Romeo. Az immár a Stellantis-csoporthoz tartozó márka eladásai rohamosan zuhannak, tavaly már kevesebb mint 40 ezer új Alfa talált gazdára világszerte. A sikertelenség fő oka, hogy a választható típusok száma kettőre redukálódott, a viszonylag drága
Stelvio és
Giulia mellett nincs más alternatíva. Erre lehetne gyógyír a kisebb és olcsóbb Tonale SUV, aminek bemutatója még tovább csúszik.
Tavaly úgy tűnt, hogy gyártásra kész állapotban van a Tonale, de az új vezérigazgató megálljt parancsolt
Két éve szólnak a hírek az érkező új modellről, aminek gyártása könnyen átcsúszhat 2022-re. A Tonale a most frissült
Jeep Compass műszaki alapjaira épül, így a hibridek esetében az 1,3 literes FireFly benzines adhatja az alapot, ehhez társul a villanymotor, ami a hátsó kerekeket hajtja. A Compass 190 és 240 lóerős kivitelben készül, ami a mai szokásoknak megfelelően 50 elektromosan megtehető kilométert ígér, de valami mégsem tetszik az új vezérigazgatónak.
Sok múlik az új modell sikerén. Remélhetőleg meghozza a gyümölcsét a hosszú fejlesztés, aminek köszönhetően tovább élhet az Alfa Romeo
Jean-Philippe Imparato idén érkezett az Alfa Romeo élére, előtte a Peugeot vezérigazgatói székét tudhatta magáénak, így jól ismeri a konkurenciát. Azt ugyan nem részletezik, hogy a Tonale melyik paraméterével van gond, de pletykák szerint a Peugeot 3008 PHEV túl nagy falat lenne az Alfának. A francia SUV 1,6 literes plug-in hibridje 300 lóerőt ad és 60 kilométernyi elektromos hatótávot ígér, ami mindkét tekintetben alulmarad a Compass/Tonale tudásától. Az mindenesetre biztos, hogy az Alfának rendkívül nagy szüksége van egy olcsóbb, jól fogyó típusra, amivel feltornázhatja a siralmas eladási számokat. Nagy kár lenne, ha a Lancia sorsára jutna az Alfa Romeo.
„A francia SUV 1,6 literes plug-in hibridje 300 lóerőt ad és 60 kilométernyi elektromos hatótávot ígér, ami mindkét tekintetben alulmarad a Compass/Tonale tudásától.” Az eredeti forrás szerint ez fordítva van. A Peugeot jobb mindenben, mint az Alfa: károsanyag kibocsátás, Lóerő, hosszabb a tisztán elektromosan megtehető hatótáv. Valószínűleg ez az az ok, ami miatt tolják a bevezetést. A jelenleg piacon lévő Peugeot plug-in verziója mindenben jobb, mint a még be sem mutatott Alfa plug-in verziója. Ez a késlekedés ismét egy véget nem érő történet lesz. Plusz az Alfa-DS-Lancia „közös” modellek is vadul hangzanak. Hátha lassan legyőzik a Lanciát eladásban.