A Jeep Compass a frissítést követően ötféle felszereltségi szinttel - név szerint Sport, Longitude, Limited, S és Trailhawk - lesz rendelhető
Nem csak a Stellantis miatt nevezi új korszaknak Antonella Bruno, a Jeep európai képviseletének vezetője mindazt, ami most a Compass által indul. Elmondta, hogy az "új" Compass egyszerre próbál dizájnjával az érzelmekre és praktikumával az értelemre is hatni, ezt egészíti ki azon nem titkolt célkitűzés, hogy minden korábbinál európaibb legyen. Ez viszont továbbra is csak egy frissítés, de abból legalább elég jó.
A belsőégésű és plug-in hibrid hajtásláncok már mind
Euro 6D Final norma szerintiek lesznek. A motorkínálat legújabb tagja az 1,3 literes, négyhengeres GSE benzines turbómotor 130 vagy 150 lóerős kivitelben, kézi- vagy DDCT duplakuplungos automataváltóval. Ez a motor a WLTP ciklus szerint akár 27 százalékkal kedvezőbb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást ígér elődjénél. Az 1,6 literes, 130 lóerős dízelmotor hatfokozatú kézi sebességváltóval és elsőkerék-hajtással társítva érhető el.
Íme a megújult, "még európaibb" Jeep Compass arc
Jön a plug-in hibrid modellváltozat is, a 190 vagy 240 lóerős 4xe variáns nem csak környezettudatos, de állítólag terepre is kiváló lesz:
A jeep szerint hamarosan a 4xe lesz az új 4x4.
A Renegade mellett ugyebár nemrég a Compass is elsőként kapta meg azt a 4xe logót, amely a hibrid technológiával felvértezett, összkerékhajtású Jeep modelleket jelöli, és amely a gyártó szerint a takarékosság, az élvezetes vezethetőség és a környezettudatosság optimális kombinációját kínálja. Korábbi tesztünk róla
itt olvasható.
Az autó bent is modernebb, karakteresebb stílust sugároz, köszönhetően a prémium anyagokból építkező, igényes kidolgozású új műszerfalnak, padlókonzolnak, kormánykeréknek és ajtópaneleknek
Az utastérben minden digitális, a full HD-s képernyők kiváló felbontásának köszönhetően jól látszik, hogy az érintőképernyők korát éljük. Mindemellett hangvezérlést, wireless Apple CarPlay és Android Auto támogatásos telefontükrözést, TomTom navigációt és Amazon Alexát is kapunk. Hab a tortán az otthoni okoskészülékek távvezérlése, amire szintén képes az autó. Intelligens vezetéstámogató rendszerből is akad bőséggel, a tolatást és manőverezést például 360 fokos kamerarendszer is segíti, az autópályán pedig a sávtartást és az előttünk haladótól való távolságtartást is tudja intézni a tempomat, amellett, hogy felismeri a táblákat és automatikusan akadályozza meg az esetleges véletlen sebességtúllépést. Az autó a kerékpárosok és gyalogosok észlelésére is képes, automatikus vészfékező rendszere akár állóra is fékezi a kocsit.
Terepen és városban is megállja a helyét, akár plug-in hibrid 4xe kivitelben is
Ezeknek a rendszereknek köszönhetően ez az első Jeep, ami az önvezető autók besorolása szerinti kettes szintbe tartozik, ráadásul alapfelszereltségben kínálja ezeket a legújabb generációs vezetőtámogató szolgáltatásokat.