Nincs olyan, hogy elég erős. A négyajtós AMG-GT lehet az egyik modell, ami megkapja a "73"-as erőforrást
A mai jellemző motorméretekhez képest hihetetlen számokkal dobálózott a Mercedes a ‘90-es években. Az R129-es kódjelű SL modellben az 5,4 literes motor még a dobogóra sem fért fel, a hatliteres erőforrás is épp csak elcsípte a bronzérmet. 1995-ben a csúcsmodell szerepét az SL 72 AMG-re szabták. A géptető alá egy 7055 köbcentis V12-es került, egészen szemrevaló 517 lóerős teljesítménnyel repítette a kabriót. Az igazi nagyágyú viszont 1998-ban érkezett, SL 73 AMG jelöléssel. A nevéből könnyen kitalálható, hogy itt már 7,3-as motorról van szó, az 525 lóerő egészen 320 km/h-ig repítette a sportkocsit. Ez a kivitel tucatautónak jóindulattal sem nevezhető, összesen 85 példány készült a 73-as változatból. Érdekesség, hogy ez a motor került a Pagani Zondába is.
Villanymotor segítségével bármilyen erős lehet egy autó. Amíg van az akkuban szufla, addig nem okoz plusz kibocsátást a nagyobb teljesítmény. Ez pedig jól mutat a katalógusban
Húsz év után nagy eséllyel visszatér a jelölés, a Mercedes többféle kombinációban levédette a számozást. A tizenkét henger visszatérése kizárt, ellenben a hibridhajtás megjelenése valószínű. Az üzemanyag elégetésében a palettán most is fellelhető négyliteres V8-as segédkezhet, ami az EQC elektromos hajtásával egészülhet ki. A végeredmény igen potensnek ígérkezik, a lovak számát 800 fölé várják, amihez 1000 Nm feletti nyomaték társulhat. De vajon melyik modellt ruházzák fel ezzel a bődületes teljesítménnyel?
A SUV modellek is megkaphatják a 800 lóerő fölé várt hibrid hajtásláncot
Az egyik lehetséges jelölt a négyajtós AMG GT, ami ezzel a tudással három másodperc alatt érhetné el a százat, a végsebesség pedig megegyezne a felmenőjével (kb. 320 km/h). De nem csak egy modellben jelenhet meg a hajtáslánc, erre utalnak a Mercedes által levédett kombinációk. Megjelenhet az S-osztályban is a villannyal megtámogatott V8-as (S 73), de a SUV- és sportautó részleg is profitálhat belőle, védett név a G 73, a GLS 73 és az SL 73 is.
A hibridség nem csak takarékoskodásra jó. Egy sportmodellből még élesebb fegyvert is varázsolhat, ha úgy kívánja a tervező