Yaris alapokon érkezik a legkisebb európai Toyota, az új Aygo

A Toyota fényes jövőt jósol a városi miniautó harmadik generációjának

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem véletlen a cég bizalma, hiszen az Aygo egy remek városi cirkálónak ígérkezik. Akinek ekkora autóra van szüksége, bizonyára nem fog csalódni benne, tekintve, hogy a 2021-es Év Autójával azonos architektúrán osztozik.

Az Aygo már rég nem fiatal szereplője a piacnak. 2005 óta tagja Európa legkisebb sorozatgyártású szegmensének, amelyben az egyre csökkenő eladások ellenére a Toyota továbbra is lát fantáziát. Ez röviden annyit tesz: jön az új Aygo! Johan Van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója már másfél évvel ezelőtt elmondta: az Aygo fontos belépési pont a Toyota világába a fiatalok számára, ezért jelentősége túlmutat a konkrét eladott darabszámokon.
Hirdetés
Ugyanakkor rendkívül árérzékeny szegmensről van szó, ahol nemcsak előny, de létszükséglet a méretgazdaságosságban rejlő lehetőségek kiaknázása. Ennek az eszköze az a TNGA-B padlólemez, amelyet 2019 őszén mutatott be a Toyota, mint az új generációs Yaris és a hamarosan gyártásba kerülő Yaris Cross városi szabadidőjármű alapját adó moduláris platformot. Ennek köszönhetően nem feltétlenül probléma az alacsony eladott darabszám, hiszen a három típus összeadva már évente több mint félmillió példányban készülhet majd a kolini üzemben. Mivel egy már népszerű modellről beszélhetünk, a Toyota valószínűleg nem fogja megváltoztatni a modell nevét, még akkor sem, ha ezt hivatalosan még mindig nem erősítették meg. Az új platformnak köszönhetően az Aygo-utód a Toyota globális miniautó-kínálatának nemcsak legkisebb, de legmodernebb tagja is lesz, ám – éppen az árérzékenység miatt – nincs realitása, hogy a Toyota Európán kívüli piacain is bevezesse az utódot.
Hirdetés
És hogy mi fogja hajtani? Benzinmotor. A hibrid akkucsomagnak nincs hely, a tisztán elektromos hajtás lehetőségére pedig semmi sem utal a hivatalos kommunikációban. Ez már azért is külön érdekesség, mert a szegmens a közelmúltban több olyan termékkel is bővült, amelyek a városi közlekedés csekély napi futásteljesítményéhez igazodó, észszerűen korlátozott akku-kapacitással, de megfizethető áron kerülnek forgalomba. A Toyotánál úgy tűnik, az elektromobilitásért egy még kisebb járműbe kell átülnünk: a Japánban már forgalmazott C+Pod mikrojármű mindössze 2,5 méteres karosszériája dacára 150 kilométeres hatótávolságot ad villanyhajtással, mindössze 4,5 millió forintnak megfelelő összegért forgalmazzák.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?