Az Aygóval a Toyota a fiatalabb vevőket próbálja magához csábítani, ez a jelenleg futó második generáció dizájnján is meglátszik
Az Aygo már rég nem fiatal szereplője a piacnak. 2005 óta tagja Európa legkisebb sorozatgyártású szegmensének, amelyben az egyre csökkenő eladások ellenére a Toyota továbbra is lát fantáziát. Ez röviden annyit tesz: jön az új Aygo! Johan Van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója már másfél évvel ezelőtt elmondta: az Aygo fontos belépési pont a Toyota világába a fiatalok számára, ezért jelentősége túlmutat a konkrét eladott darabszámokon.
Ugyanakkor rendkívül árérzékeny szegmensről van szó, ahol nemcsak előny, de létszükséglet a méretgazdaságosságban rejlő lehetőségek kiaknázása. Ennek az eszköze az a TNGA-B padlólemez, amelyet 2019 őszén mutatott be a Toyota, mint az új generációs Yaris és a hamarosan gyártásba kerülő Yaris Cross városi szabadidőjármű alapját adó moduláris platformot. Ennek köszönhetően nem feltétlenül probléma az alacsony eladott darabszám, hiszen a három típus összeadva már évente több mint félmillió példányban készülhet majd a kolini üzemben.
Ahányféle vásárló van, annyiféle lehet a jelenlegi Aygo is, a testreszabhatóság kiemelt fontossággal bír ennél a célközönségnél, így ez valószínűleg az utódra is jellemző lesz
Mivel egy már népszerű modellről beszélhetünk, a Toyota valószínűleg nem fogja megváltoztatni a modell nevét, még akkor sem, ha ezt hivatalosan még mindig nem erősítették meg. Az új platformnak köszönhetően az Aygo-utód a Toyota globális miniautó-kínálatának nemcsak legkisebb, de legmodernebb tagja is lesz, ám – éppen az árérzékenység miatt – nincs realitása, hogy a Toyota Európán kívüli piacain is bevezesse az utódot.
A Toyota a TNGA-B platform grafikáival illusztrálta a hivatalos közleményt; ezeken jól felismerhető a Yarisnál rövidebb orr és tengelytáv, ez utóbbi szinte teljes egészében a hátsó lábtér kárára csökkent
És hogy mi fogja hajtani? Benzinmotor. A hibrid akkucsomagnak nincs hely, a tisztán elektromos hajtás lehetőségére pedig semmi sem utal a hivatalos kommunikációban. Ez már azért is külön érdekesség, mert a szegmens a közelmúltban több olyan termékkel is bővült, amelyek a városi közlekedés csekély napi futásteljesítményéhez igazodó, észszerűen korlátozott akku-kapacitással, de megfizethető áron kerülnek forgalomba.
A legfontosabb különbség a hibrid akkumulátorcsomag hiánya. Míg ugyanis a Yaris legfőbb érdekessége, hogy hibrid hajtáslánccal is készül, a költségérzékeny Aygo nem kaphat kombinált erőforrást
A Toyotánál úgy tűnik, az elektromobilitásért egy még kisebb járműbe kell átülnünk: a Japánban már forgalmazott C+Pod mikrojármű mindössze 2,5 méteres karosszériája dacára 150 kilométeres hatótávolságot ad villanyhajtással, mindössze 4,5 millió forintnak megfelelő összegért forgalmazzák.