Az SL 300 versenyautó 1952-ben mutatkozott be, az utcai modellre 1954-ig kellett várni
De mit is jelent pontosan az SL rövidítés? Az „S” a szuper, az „L”, a könnyű megfelelője, magyarán szuperkönnyű, míg a 300-as szám a háromliteres, soros hathengeres motorjára utal. A közvetlen befecskendezésű, 215 lóerős masina korának csúcstechnikája volt, nem véletlenül. A 300 SL ugyanis versenyautónak készült, majd később épült meg belőle a polgári változat.
A felfelé nyíló ajtókról vált híressé, na meg a sportsikerekről
Élesben egyből jól szerepelt, öt legendás versenyből négyet megnyert. Elindult többek között a Mille Miglián, a Le Mans-i 24 óráson, a Nürburgringen és a Carrera Panamericana versenyen is, aztán két évvel a megszületése után a szériamodell is az utakra lépett 300 SL Coupé néven. A mai napig meghatározó sirályszárnyas modellek sorában, a legendás típusból csak 1400 darab készült, manapság százmilliós áron cserélnek gazdát a fennmaradt példányok.
Az első generáció 1963-ban búcsúzott
1963-ban érkezett a második generáció az SL-ből (már sirályszárnyas ajtók nélkül), majd 1971-ben a harmadik, amelybe már V8-as motort szereltek. Ez 18 évig maradt gyártásban, ami a Mercedesnél abszolút rekord, és közel 300 ezer példány készült belőle. A negyedik generáció 1989-ben debütált, az ötödik pedig 2001-ben. Jelenleg a 2012-től gyártott hatodik generációnál tartunk, de hamarosan érkezik az R 232 gyári kódszámú hetedik generáció.
A különleges ajtók eltűntek, de az SL napjainkig velünk maradt