A B-csoport egyik fenevadja volt ez a Peugeot 205 T16
Egy párizsi aukción cserélt gazdát egy 1985-ös Peugeot 205 T6, amelyért közel egymillió eurót fizettek. Ezen az aukción egyébként több világcsúcs is megdőlt február elején. Az esemény fő attrakciója egy különleges gyűjtemény volt, méghozzá a Lohéac-i autós múzeumból származó, makulátlan állapotú, B-csoportos raligépek repertoárja. Egészen pontosan 7 autót árvereztek el, köztük, a kétszeres rali világbajnok Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 egyik példányát.
Eddig egy franciaországi múzeumban pihent
A 19 darab Evolution 2 modell egyike természetesen pontosan beazonosítható. A világbajnok Timo Salonen 1986 februárjában ezzel a C209-es sorozatszámú autóval állt rajthoz a Svéd-ralin. Ugyanazon év májusában Bruno Saby ült a volánja mögé, és meg is nyerte a Korzika-ralit. Ezután a C209-es a Valeo tesztflottájába került, ahol a beszállító automata tengelykapcsolóinak fejlesztésében használták. Ám 1987-ben a Peugeot Finland megvásárolta a ralikrossz EB-ben versenyző Matti Alamäki részére. Ő pedig egymás után háromszor lett Európa-bajnok a 205-össel. Ezt követően megvásárolta magának az autót.
Kalandos úton jutott a múzeumba
Alamäki garázsából kalandos úton jutott el a Lohéac-i múzeumig. Amikor a ’80-as évek végén a múzeum tulajdonosa eldöntötte, hogy B-csoportos gyűjteménnyel gazdagítja a tárlatot, szerzett egy T16 Evo 2-est. Ám szállítás közben, egy útszéli bisztró előtt pihenés során trélerrel együtt ellopták. A kétségbeesett kurátor ekkor fordult Alamäkihoz, akit egy év alatt sikerült rábeszélnie, hogy adja el nekik az autót. A finn versenyző garázsában az eredeti rali alkatrészeket is megtalálták, ami megkönnyítette a 205-ös eredeti pompájának (azaz az 1986-os korzikai futamon használt állapotának) helyreállítását. Nem csak eredeti színeit kapta vissza, hanem a Bruno Saby és navigátora, Jean-François Fauchille által használt kagylóüléseket, valamint az akkor használatos 239 FWH 75 rendszámot is.
Díjakkal és jutalékokkal együtt 977 440 eurót fizettek a február elején megrendezett Artcurial Parisienne aukción: ez új világcsúcs a típus történetében
A motorja azonban nem igazán működőképes. Az elmúlt harminc évben csak elvétve indították be, de egy métert sem tettek meg vele. Szóval, ha az új tulaj használni szeretné a körülbelül 352 millió forintos autót, akkor teljeskörű motorfelújításra lesz szüksége.
Kívülről makulátlan, de a motorja felújításra szorul
Nagyon klassz programokat tartanak februárban Párizsban, a Retromobile rekordaspiráns Artcurial hivatalos akciósa mellett a Sothebys és a Bonhams egy saját kiállítást hoz össze a városban, olyan méretben és színvonalon ami önmagában felülmúlna bármit amit Magyarországon láthat az ember.
Nem véletlen hogy pár éve a világ aukciós fővárosaként jellemzik a Retromobile hétvégéjét, nem is ok nélkül.
Most úgy néz ki valamit akkor is megtartottak, ha már a fő rendezvény elmaradt (a héten a nyári új időpontot is törölték, ugrás 2022-re 🙁 ).
Szerintem ez a kocsi kb árában volt, eredeti versenyautók hibátlanul restaurálva félmilliótól indulnak. Komoly múlttal ez kb reális…