Feltűnő lesz az N részleg első crossovere
Jól megy a Hyundainak, és ennek felismeréséhez az eladási számokra sem kell ránézni. Ha egy átlagmárka sportrészleget tart fenn, ami ráadásul több modellel is előáll, az vitathatatlan jele annak, hogy van akkora kereslet az alapváltozatok iránt is, és van annyira menő a márka, hogy a pénzt és a hírnevet a gyártó csúcsverziók fejlesztésére használhatja (személy szerint én akkor ismerem majd el azt is, hogy teljesen rendbe jött az Opel, ha visszatérnek az OPC vagy a GSi modellek). Más dél-koreai márkákhoz hasonlóan a Hyundai is jelentősen fejlődött minőségben és stílusban is az utóbbi években, aminek egyik, az autórajongók számára talán leginkább üdvözlendő beteljesülése az N sportrészleg létrejötte és bővülése.
Az apró jelvények elengedhetetlenek
Amellett, hogy a motorsportban is aktívan részt vesz a Hyundai N, utcai modellek tuningolásával is foglalkozik, ennek a tevékenységnek az eddigi - kifejezetten ütős - gyümölcse az i20 és i30, illetve a Veloster N modellek. Ennyivel igazából ki is fújt a nem-SUV kocsik listája a Hyundainál, amit kezelésbe vehetne az N részleg (ha az i10 városi miniautót leszámítjuk - bár igaz, a Volkswagen is megvadította az up!-ot), ezután tehát muszáj volt egy SUV-nak következnie. Így esett a választás a márka egyik legnépszerűbb crossoverére, a Konára, melynek széleskörű választéka (belsőégésű meghajtás mellett hibridként és teljesen elektromosként is elérhető) most tovább bővül. A Kona N teljesítményének adatait még nem tudjuk, de biztosan 200, jó eséllyel akár 300 lóerő fölötti lesz. Közvetlen vetélytársa nem sok lesz, a közepes méretű sportos crossoverek piaca ugyanis egyelőre elég szűk, a legjelentősebb rivális a Ford Puma ST.
Hátulról sem titkolja majd a benne rejlő erőt
A Hyundai N széria első crossovere széles kiállást és abroncsokat kap majd, ami természetesen kanyarvételkor ad extra stabilitást amellett, hogy jobban is néz ki. A frontrészen hűtőrácsok tömkelege fenyegeti a Kona N előtt haladókat: az alsó, a képen sajnos gyengén látható széles légbeömlő formavilága a repülőgépek dizájnját hivatott megidézni, de ettől érdekesebb az egyedi rácsozású középső hűtőmaszk, amin persze diszkréten az N jelvény trónol. Az alsó fényszórók alatti nyílások (vagy fekete dekorelemek) elölről a szélességet hangsúlyozzák, főleg ahogy a sárvédőívét követik a széleken. Ha ezekről nem is, a motorháztető elején lévő három szűk bevágásról biztosan azonnal felismerhető lesz az N változat, és természetesen az alul húzódó piros csíkról. Hátul talán még izgalmasabb a megjelenés, két kályhacső méretű kipufogó borzolja a kedélyeket, van diffúzor és egy ebben a kategóriában kifejezetten agresszívnak mondható, két részre osztott (dupla!) tetőszpojler, aminek közepén ráadásul egy menő háromszög alakú féklámpa is világít. Az egészet a hátul is megjelenő piros csík teszi teljessé, oldalnézetből pedig a fényezett kerékívek (ezek az alapváltozaton fekete műanyagok) teszik sportosabb kiállásúvá a crossovert. A Hyundai Kona N teljes leleplezésére remélhetőleg már nem kell sokat várni, amikor a teljesítményadatokat is megtudhatjuk majd.
Dupla szpojler és egyedi féklámpa