Nem teljesített a legfényesebben az új Tucson
Jelentősen megváltozott a Hyundai Tucson a 2021-es modellévre -
lásd a tesztjét itt. A parametrikus formákkal rajzolt formaterv látványos és különleges, még némi sportosságot is sugall az új SUV-ról, de milyen vezetni? Menyire stabil és biztonságos? Ennek járt utána a km77 spanyol csapata és vetette alá független jávorszarvastesztnek az új koreai modellt. Ahogy a csatorna neve is hirdeti, 77 km/h-s tempót próbálnak elérni az új modellekkel a teljes kikerüléses pályán. Ez két egymást követő, szinte azonnali sávváltást jelent oda-vissza, mintha egy tárgy, állat, gyalogos kerülne elénk hirtelen az útra.
A próbát magasról kezdték, 76 km/h-s tempóval, de már itt is látszott, hogy a 77 biztosan nem lesz meg. 76-tal minden próbálkozásra egy bóját legalább érintett a Tucson, így a tempót mérsékelték. Egészen 71 km/h-g kellett csökkenteniük a sebességet ahhoz, hogy a Tucson ne borítson bóját a pályán, ami nem a legfényesebb eredmény. A legjobbakat említve például a Volkswagen Tiguan, vagy a Subaru Forester 77-tel is képes biztonságosan megcsinálni. A Tucson nem vétett nagy hibát, de így már egy szemből érkező autót érinthetne egy valós esetben. A kikerülés mellett tempós szlalompályán is tesztelik az autókat, és a Tucson ezen kimondottan stabilnak bizonyult.
Ha a legjobbakhoz hasonlítottuk, hasonlítsuk a legrosszabbhoz is, 8-as Golf:
https://www.youtube.com/watch?v=A7x1n3kDuAY