Minden tekintetben új sportautót hozott a McLaren, ez az Artura
Egyelőre úgy tűnik, hogy a McLarennél tényleg nem hisznek az SUV-kban, minden más újdonságot érintő területen azonban igyekeznek kiszolgálni a vásárlókat. A korral haladni kell, és a gyártó azt mondja, most megmutatják, mire is lesznek képesek a jövőben. Az Artura négy éve készül azért, hogy a vásárlók szemében ne csak a V8-as duplaturbós motorral szerelt autók lebeghessenek, ha McLarenről van szó, hanem a jövő sportautóihoz méltó konkurenciával is tudjanak szolgálni. Az Artura ugyanis hibrid és messze nem csak arról szól, hogy kisegítették a meglévő motort. Bár külsőre tökéletesen beleolvad a McLaren jelenlegi kínálatába, egyetlen alkatrésze sem egyezik az eddig ismert modellekével.
Konnektorról tölthető hibrid hajtásláncot kapott
Alapjaiból fejlesztettek hozzá új szénszálas vázat és még benzinmotort is, ami 3,0 literes V6-os
Funkcionálisan alakították ki a formát. A már ismert vonásokon alkalmazott légbeömlők mindegyikének funkciója van, egyik sem dísz. Még az első sárvédőkre került kopoltyúk is a haszontalan levegő eltávolításában vállalnak szerepet, ami a kerékjáratokban rekedne, ezzel rontaná az autó légellenállását. Az új sportkupéhoz alapjaiban terveztek új fő elemeket is. A karbonszálas monocoque váz teljesen egyedi, ahogy a segédkeretek, a futómű és persze a karosszériaelemek is. A kész autó tömege 1496 kilogramm, ami a súlycsoportjában kimondottan jónak számít, de ma már egy hagyományos ötajtós kompakt is nehezebb lehet nála.
A hibridrendszer összesen 670 lóerős és csak a villanymotor tudja hátramenetben mozgatni az Arturát
Kényelmi szempontból is remekel, fejlett multimédiát, hifi rendszert és elektromosan állítható sportüléseket kapott
Az új fejlesztések sora és a fontosabb alkatrészek listája a motortérben folytatódik. Az Artura is középmotoros, mint minden McLaren, viszont régóta most először nem a jól ismert duplaturbós 4,0 literes V8-as motort fogjuk találni a géptető alatt. Teljesen új V6-os motor készült hozzá 120 fokos hengerszöggel, amivel képesek voltak még alacsonyabban tartani a motor magasságát, ezzel pedig az autó tömegközéppontját is. A hengerszög szerepe segített a főtengely hosszában is, rövidebb motort tudtak készíteni, aminek a kisegítő hajtás miatt lesz nagy szerepe. Két új turbót is fejlesztettek hozzá golyós csapágyazással, amivel növelhették a feltöltők hatékonyságát a kisebb súrlódásból fakadó veszteségek miatt. A 3,0 literes V6-os motor önmagában 577 lóerőt teljesít és 8500-as fordulatszámra képes. A 3D nyomtatásnak és temérdek mérnöki trükknek köszönhetően az új motorban sokkal keskenyebb, de hatékonyabb járatokat alakíthattak ki a vízhűtés számára, így a hengersorok közé épített turbók sem hevítik túl a motort, ami nem az egyetlen az Arturában.
Könnyű, csupán 1496 kilót nyom, 3,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra
Egy közel 100 lóerős (95 LE, 225 Nm) axiális villanymotor került az Artura hátsó tengelyére, mely technológiával jóval kisebb motort alkalmazhattak, mint az autóiparban megszokott. Egy 7,4 kWh-s akkumulátorból táplálkozva 30 kilométeres elektromos hatótávra képes az Artra, valamint 130 km/h-s tisztán elektromos tempóra is. A villanymotor szerepe azonban most sokkal fontosabb, mivel csak ezzel tud tolatni az új McLaren (Ahogyan a Toyota hibridjei is csakis így képesek - a szerk.). A súlycsökkentés jegyében teljesen át kellett alakítaniuk a meglévő hétfokozatú duplakuplungos váltót. Rövidebb fokozatokat alkalmaztak, így szükség volt egy 8. sebességre is, így viszont hátramenetnek már nem maradt hely. A rendszerteljesítmény 670 lóerő, a 100 km/h-t kereken 3,0 másodperc alatt éri el álló helyzetből, a végsebessége pedig 328 km/h.
Minden légrostélya funkcionális
Az Artura konnektorról tölthető hibrid rendszert kapott, a 7,4 kWh-s akkumulátor pedig 2,5 óra alatt tölthető fel 80%-ra fali csatlakozóról. Érdekes megoldás, hogy a csúcstechnológia ellenére a McLaren mérnökei még mindig a hidraulikus rásegítésű kormányzást tartják precízebbnek, így az Arturában is ezt alkalmazták, míg differenciálműből elektronikusan vezérelt zárásút. Bármennyire is tűnik a legkomolyabb szupersportautók ellenfelének az Artura, utastere a kényelmesebb McLarenek közé sorolja. Minőségi anyagok, kellemes tapintású felületek, fejlett multimédia okostelefon tükrözéssel és komoly hifi rendszer is fogadja a szerencsés sofőrt és utasát. Ők formázott kagylóülésekben foglalhatnak helyet, de ezek is állíthatóak a legtöbb irányban, vagyis szinte mindenki meg fogja találni bennük a helyét. Az utastér felszereltségének néhány tagját elhagyva komoly súlytól szabadulhatna meg az Artura, így ebből könnyen következtethetünk arra, hogy lesz még ennél gyorsabb hibridje is a McLarennek. Az Artura több mint 67 millió forintos alapáron indul.
Mindenképp az alacsony súly volt a szempont, a váltóját is eszerint alakították ki, a hátramenet helyett egy további, 8. fokozatot építettek be