A lámpákban van egy kis ferraris beütés, de ez legyen a legnagyobb probléma. A külső lélegzetelállító - egyszerre modern és múltidéző
Páratlan formatervű Alfa Romeo keresi új gazdáját. A Disco Volante Spyder inkább tekinthető egy káprázatos szobornak, amin mellesleg négy kerék is van. A modell külseje az ötvenes években készült C52 típusnak állít emléket, de a műszaki tartalom egyáltalán nem elavult, a csinos karosszéria alatt a 8C technikája lapul. A külső tervezéséből az olasz Touring Superleggera műhely is kivette a részét, az építés pedig kézzel történt, ahogy az egy ilyen kaliberű autónál lenni szokott.
Látszik, hogy a legapróbb részleteken is sokat gondolkodtak a tervezők
A 0,25 légellenállási együtthatóval rendelkező modellből mindössze hét példány készült, de mégsincs két egyforma, mert különböző színekben pompáznak a Disco Volanték. A beltér a külsőnél sokkal kevésbé látványos, itt már nincs igazán egyedi részlet, a 8C pultja néz szembe a vezetővel. Hiába a szériamodelltől érkező alap, egy Disco Volante gyártása elég sok időbe telt: egy modell elkészítése 4000 munkaórát és fél évet vett igénybe, de látva a végeredményt, megérte kivárni.
Mind a hét Disco Volante más színű, most egy sötétzöldre csaphatunk le (Forrás: autoblog.com)
Az autóért valószínűleg akkor is sorban álltak volna a vevők, ha az Alfa Romeo nem rak motort az autóba, azonban ezt a kérdést sem vették félvállról. A géptető alatt egy 4,7 literes V8-as blokk lapul, ami 450 lóerő leadására képes. A könnyű karosszériát repíti a V8-as, százra mindössze 4,2 másodperc alatt gyorsul a 4,61 méter hosszú Disco Volante Spyder. A vezetési élményt egy hatfokozatú kéziváltó segíti, a hétköznapi használhatóságot pedig két 3,5 kilós panel, amivel rossz idő esetén befedhető a gyönyörű Alfa. Külön öröm, hogy nem csak a kert végében használható a Spyder, hanem a közúti forgalomban is részt vehet, a konkrét példány 16 ezer kilométeres futással rendelkezik.
A beltér kevésbé látványos, a V8-as igazi sportkocsivá teszi a nyitott Alfát (Forrás: autoblog.com)