A friss Compass egyből jubileumi változatban érkezik Európába
Pontosan 1941 óta íródik a Jeep története, hiszen akkor debütált a Willys MB, amely egy csúnya korszakban szolgálta az embereket. A világháború után azonban békés célokra kezdték használni az autóikat, amelyek terepjáró-képességét folyamatosan fejlesztették, így napjainkra már a szinonimájává vált a márkanév az úttalan utakra tervezett járműveknek.
A Willys Jeep 1941-ben debütált
Nyolcvanadik születésnapját természetesen ’80th Anniversary’ változatok piacra lépésével ünnepli a gyártó. A paletta mindegyik típusát ünnepi díszbe öltöztetik, tehát a Renegade, a Compass, a Wrangler és a Gladiator is erre utaló díszeket kap. Elsőként a Renegade ’80th Anniversary’ érkezik, míg a többiekre tavaszig kell várni. Mindegyik jubileumi Jeep selyemfényű Gránit-kristály betétes ’80th Anniversary’ logót kap, illetve egyedi varrású, fekete gyémánt-mintás szövet ülésekkel, de felárért fekete bőrüléseket is kérhetnek az ügyfelek. A jubileumi logó az utastérben is többfelé felbukkan, a 8,4 és 10,1 colos érintőképernyőkön pedig ’Since 1941’ felirat köszönti a felhasználót. Végül a külsőségek terén az egyedi könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé az összhatást.
Az új felszereltségi szint alapját a legnépszerűbb változatok adják
Mindegyik jubileumi modell rendelhető benzin-, vagy dízelmotorral, illetve plug-in hybrid változatban. A benzinesek között megjelenik egy új motorcsalád, amelynek tagjai az 1,0 literes háromhengeres, valamint az 1,3 literes négyhengeres turbómotorok 120, 130 és 150 lóerős változatokban hatfokozatú manuális, vagy hatfokozatú duplakuplungos automata váltóval. A Renegade és a Compass esetében az összkerékhajtású, 190 és 240 lóerős konnektoros hibrid hajtások állnak a csúcson, amelyek tisztán elektromos hatótávolsága akár 50 kilométer is lehet. Ráadásul a Compass ráncfelvarrásról érkezik, kicsit átrajzolt részletekkel, jóval modernebb utastérrel. Európába ezek egyből a jubileumi felszereltséggel érkeznek.
A Compass utastere teljesen megújult
Az idei év nagy újdonsága még a Gladiator pickup érkezése. A kapcsolható összkerékhajtású, akár első-hátsó differenciálzárral és kiiktatható első stabilizátorokkal rendelkező autó lényegében a Wrangler platós változata, amelynek orrában háromliteres, 264 lóerős, 600 newtonméter nyomatékú, V6-os dízelmotor dolgozik. A Wrangler motorpalettáján pedig megjelenik a 4xe, tehát a PHEV modell, amelyben a kétliteres, turbómotort két villanymotor támogatja, 380 lóerős rendszerteljesítménnyel, szintén 50 kilométeres elektromos hatótávval. A Wrangler felszereltsége idénre kibővült az előretekintő kamerával, a Rubicon esetében Offfroad+ üzemmóddal, és most már a karosszéria színére fényezett sárvédők, valamint tető is kérhető, de szintén csak a Rubiconhoz.
A Gladiator is új játékos az európai piacon, és persze a Wrangler is megkapja a szülinapi díszeket