A Nemzetközi Automobil Szövetség szabályai szerint legalább 25 ezer példányt kell gyártani a Yaris GR-ből, hogy a Toyota indulhasson a rali-világbajnokságon
A Toyota és a Tommi Mäkinen Racing közös munkájának gyümölcse a
Yaris GR, ami a rali-világbajnokságban szereplő gyári csapat következő versenyautójának a homologizációs változataként készült. Az utcára szánt mérges apróság nem mindennapi, kategóriájából jócskán kilóg a sportos Yaris. A konkurencia teljesítménye kétszáz lóerő körül mozog, a Yaris GR 1,6 literes háromhengeres turbómotorja viszont 261 lóerőt présel ki magából. A B-szegmens izmos modelljei között egyáltalán nem általános a négykerékhajtás, ahogy a GR Yaris hátsó hatalmas szélesítése is kiemeli az átlagból.
A leendő WRC raliautó közúti változatát nem éppen negyedmérföldes gyorsulgatásra szánták, de a kis Toyota itt sem teljesített rosszul. A gyorsulási verseny miatt egy kis ellenállású nyitott kipufogórendszer került az autó alá, a motor kapott egy sportlégszűrőt, a gumikat a gyárinál szélesebb slick abroncsokra cserélték. A 261 lóerős turbómotorhoz nem nyúltak, de nem is volt rá szükség, mivel az 1280 kg tömegű GR Yaris már gyári állapotában is kevesebb mint 5,5 másodperc alatt gyorsul fel százra, amivel nagyobb autókkal is felveszi a versenyt.
A Yaris GR végsebessége 230 km/h, a bő öt másodperces gyorsulás nem szokványos ebben a kategóriában
A hagyományos negyedmérföldes (403 méteres) gyorsuláson többszöri nekifutás után 12,84 másodperces időt futott a Yaris GR, ami nem is rossz érték. Ugyanilyen időre képes a Mercedes-AMG C 63 S Coupe (510 LE) és a szintén ötszáz lóerő feletti BMW M5 (E60), de például a BMW M3 kifutó szériáját is maga mögé utasítja a pici Toyota.