Többek között vezérműtengelyeket és kormányműveket gyárt itthon a thyssenkrupp
Koronavírus ide, autóipari leállások oda, a legtöbb multinacionális vállalat tisztában van vele, hogy a jelenlegi állapot nem marad meg örökre, és aki a nehéz időket könnyedén át tudja vészelni a tartalékaiból, az még ki is használhatja a lehetőséget kisebb-nagyobb fejlesztésekre. Az ilyen cégek közé tartozik a thyssenkrupp is. A német vállalat több mint 200 éves múltra tekint vissza, az acélgyártáson kívül foglalkoznak autóipari termékek, illetve liftek, mozgólépcsők, sőt, hajók és fegyverek előállításával is. Hazánkban 2300 munkavállalót foglalkoztat a vállalat, Jászfényszarun elektromechanikus kormányszervókat és hengerfejbe integrált vezérműtengelyeket gyárt, Debrecenben stabilizátorokat és rugókat készít a vállalat, míg Győrben futómű-összeszerelő üzemet, valamint egy Steel Service Center-t is működtet. Ezen felül Budapesten létesítették K+F központjukat, ahol 900 magasan képzett mérnök dolgozik, az ő munkájukat egészíti majd ki az új, veszprémi egység.
A jászfényszarui telephely egyik terméke
Veszprémben a mérnöki szolgáltatóközpont 2 év alatt 80 dolgozót szeretne felvenni, főleg mérnököket és szoftverfejlesztőket - az utóbbi pozíciók egy részét már meg is hirdették honlapjukon és a nagyobb álláskereső portálokon. Izgalmas lehetőségnek ígérkezik ez azok számára, akik szívesen részt vesznek innovatív autóipari megoldások létrehozásában, a Budapesti Gazdasági Egyetem és a veszprémi Pannon Egyetem hallgatói pedig feltehetően előnyben is lesznek, a két intézményre fontos stratégiai partnerként tekint a thyssenkrupp. A sikeres pályázók olyan projektekben vehetnek részt, mint például az intelligens szervókormány fejlesztése, ami kevesebb energiát fogyaszt a hagyományos elektromechanikus kormányművekhez képest és kompatibilis az önvezető rendszerekkel.
„A Covid-19 járvány alaposan átírta a terveinket, ezért különösen fontos, hogy meg tudjuk kezdeni az új mérnöki iroda kialakítását Veszprémben. A helyszín előnye, hogy itt már kialakulóban van egy autóipari tudásbázis és a budapesti kompetenciaközpontból autóval kevesebb mint 1,5 óra alatt elérhető. Számos kiváló kollégánk végzett a veszprémi Pannon Egyetemen, ezért bízunk benne, hogy a jövőben jó partnerünk lesz ez az intézmény. Ezek voltak a legfontosabb szempontjaink az új telephely kiválasztásakor. Hosszú távon tervezünk Magyarországon, ezért most is előre tekintünk és folyamatosan elemezzük a helyzetet, hogy lássuk, mikor válik racionálissá további beruházásaink folytatása.”- hangsúlyozta Marc de Bastos Eckstein, a thyssenkrupp Components Technology Hungary ügyvezetője.