A GLA és az EQC után nem nagy meglepetés az EQA formája. Alaktényezője a hatékonyság érdekében alacsony,a Cd érték a 2,47 m2-es homlokfelület ellenére csupán 0,28
Amennyire csak lehet, belengette már a Mercedes-Benz az EQA érkezését, ma pedig teljes valójában bemutatkozott. Míg a szintén az idei évben debütáló EQB hazánkban, Kecskeméten készül majd, az EQA német autó, Rastattból érkezik, Kína számára viszont helyben gyártják. Akkumulátorát, ami a kezdeti kínálatot jelentő EQA 250 verzió esetén egy 66,5 kWh-s lítium-ion egység, a Mercedes-Benz leányvállalata, a németországi Kamenzben székelő Accumotive adja, a telepeket pedig részint a lengyelországi Jaworban készítik majd.
Akár 20 colos alufelniken is gördülhet
A tavasszal már érkező, 190 lóerős, 426 km WLTP hatótávú EQA 250 alapára Németországban 47 540,5 euró (~17,5 millió forint), de később egészen 272 lóerőig terjed majd a kínálat, első- és összkerékmeghajtású verziók egyaránt elérhetőek lesznek, a hatótáv pedig (a kétszintű akkumulátornak köszönhetően) több mint 500 kilométer is lehet. Az EQA tisztán elektromos modellként természetesen hazánkban is jogosult lesz a zöld rendszámra, így a legtöbb városban ingyenes parkolás mellett mentesül az átírási illetéktől, a gépjármű- és a cégautó-adótól is. Belterére a GLA-ból ismerős dizájn, villanyautósított műszerblokk, MBUX rendszer, töltőadatbázissal kiegészített navigáció jellemző, a külsőt természetesen meghatározza az EQ-modellekről ismert, a lámpákat összekötő első-hátsó fényív. A lámpák mind LED-esek, a GLA-hoz mérten eltérés, hogy a hátsó rendszámtábla is a lökhárítóra került, de természetesen felnikből is egyedi dizájnúakat kap, akár 20 colos méretben és verziótól függően rozéarany vagy kék kontrasztszínnel.
A teljesen digitális műszerblokk villanyautós kijelzőket, a navigáció pedig töltőadatbázist kapott, jelenleg 31 országban 450 ezer AC és DC töltőállomást ismer, ezeken ráadásul a Mercedes-EQ vevők a Mercedes me Charge alkalmazással külön regisztráció nélkül tölthetik autójukat