Mindig is csodás munkát végzett a Singer, de most rátettek még egy lapáttal
Készített már egyedi elgondolás alapján offroad Porschét a RUF, híres a Leh Keen féle klasszikus változat Safari néven, de még a gyáriak is megálmodták tavaly a saját 911 terepjárójukat. Nem csoda, hogy ezek után a Singer is kötelességének érezte, hogy porondra lépjen. Ők a 964 alapjaira építették fel a homokfutójukat.
Több részlet is a 959-re emlékeztet
A névadással sem tököltek sokat, ACS, tehát All-Terrain Competition Study az egyelőre koncepcióautó státuszban maradt járgány neve. Elkészítéséhez segítségül hívták a rali specialista Richard Tuthill műhelyét, hiszen a Competition, tehát a versenyzésre utaló szó nem csak hangulati elem a nevében. A Singer egy olyan gépet akart, amely bátran elrajtolhat a Baja 1000 megmérettetésen, vagy épp a Dakaron. Mindjárt kettőt is készítettek. A fehér a nagysebességű, sivatagos versenyekre való, míg a piros az aszfaltos futamokra.
Kétféle változatot képzeltek el. A piros az aszfaltos versenyekre való
Ahogy már említettem egy 1990-es 964 adta az alapot, ám a magasra emelt karosszériát szénszálas műanyag elemekkel egészítették ki. A 959 első prototípusaira emlékeztető felnik 16 colosak, rajtuk a BF Goodrich terepabroncsaival, amelyek ugyanazok, mint amiket például a Jeep Wrangler Rubicon és a Ford F-150 Raptor is kap. Feltűnő, hogy a fényszórók a Porsche pályaversenyautóiról érkeztek, a hátsó légterelő pedig szintén a 959-est idézi.
Ugyanolyan gumikat kap, mint a komoly terepjárók. Hiszen az is
Hajtásáról a 964-es motorján alapuló szerkezet gondoskodik, tehát hathengeres, 3,6 literes boxer, de egyedi turbófeltöltőket fejlesztettek hozzá, így 450 lóerő áll rendelkezésre. Ez ötfokozatú, szekvenciális váltón keresztül jut mind a négy kerék felé, de a Singer dolgozik egy H-kulisszás, manuális megoldáson is. Apropó összkerékhajtás: ezt is kimondottan a tanulmányautóhoz fejlesztették, három darab mechanikus, részlegesen önzáró differenciálművel.
A motor is a 964-esből származik
Bent az FIA szabályoknak megfelelő bukócső található, de van GPS navigációs rendszer is a jobbegyben ülőnek, illetve hidraulikus kézifék a sofőrnek. A tervek szerint a Singer valóban átalakítja ilyenre az ügyfelek autóit, sőt, Richard Tuthillék segítségével még háttértámogatást is kapnak azok, akik versenyezni is szeretnének vele.
A szekvenciális mellé manuális váltót is szeretne készíteni a Singer