8 év garancia a Fordtól – Mi várható még idén a kékoválosoktól?
A sikeresnek mondható 2020 után tovább erősítene a Ford
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hagyományos, évnyitó sajtótájékoztatón sok ígéretes információ hangzott el a Ford részéről. Lendületesen bővítik a zöld kínálatot, de nem kell aggódni az izomautókért sem.
A haszonjármű szegmensben ugyanis 7041 darab járművet adtak el, ami viszont 558 darabbal elmarad a tavaly előtti darabszámtól.
De így is piacvezetők, 32 százalékos részesedéssel. Kijelenthető tehát, hogy tavaly szinte minden harmadik újonnan forgalomba helyezett haszonjármű Ford emblémát viselt. A pickupok között szintén domináltak a kékoválosok, 2520 darab Ranger talált gazdára, ez közel 50 százalékos piaci részesedést jelent. Emellett 2449 darab 3,5 tonnás Ford Transit eladásával a Ford vezeti a nagy haszonjármű kategóriát, valamint 1109 darab Ford Transit Custom eladásával a kishaszonjármű szegmensben is az élen áll.Itt a Ford a harmadik helyen zárt 11.741 darab eladott autóval, ami a piac 9,1 százalékát jelenti. A haszonjármű alapokkal rendelkező Transit Custom és Tourneo Custom személyszállítók itt is besegítettek, hiszen a 7 üléses autókra vonatkozó nagycsaládos kedvezmény ezekre a modellekre is érvényes. Összesen 4163 mikrobusz talált gazdára.
Nem akart lemaradni a hibridizációval sem a Ford, összesen 14 villanyos rendszerrel megtámogatott modell debütált tavaly.
Köztük a vadonatúj Puma lágy hibrid hajtásláncokkal, illetve a Kuga, amely akár konnektoros hibridként is megvásárolható. Igaz, a Kuga életét egy visszahívás keserítette, de most már újra rendelhető a szabadidő-autó PHEV változata. „A tavalyi év elején indított új kommunikációs kampányunk, a Bring On Tomorrow megmutatta, mit hoz a jövő. Ez a kampány egyértelműen jelzi, hogy milyen izgalmas időket élünk, és hogy a Ford is nagy változások előtt áll. Ezen átalakulás részeként folytatjuk 2020-ban megkezdett stratégiánkat és vadonatúj hidrid termékcsaládunk újabb tagokkal bővül” - magyarázta Szabó Attila, a Ford Magyarország új ügyvezető igazgatója. „A tavalyi pandémiás helyzet nem várt nehézségeket gördített az autóipar elé is, mely jól látható a tavalyi eredményekben is, ennek ellenére bizakodók vagyunk, és idénre már újra a gazdaság élénkülésével és egy 10% körüli piaci bővüléssel számolunk” – tette hozzá az ügyvezető.Menjünk szépen sorban: először is hamarosan érkezik az öntöltő hibrid Kuga. Ebben a 2,5 literes benzinmotor dolgozik majd együtt a villanymotorral. A gyáriak 5,1 literes átlagfogyasztást és 1000 kilométeres hatótávot ígérnek, miközben a csomagtér, illetve az utastér mérete nem csökken az sima változatokhoz képest. Ugyanezt az Atkinson ciklusú, 2,5 literes benzinmotorral, villanymotorral és 1,1 kilowattórás akksival felszerelt, öntöltő hibrid hajtásláncot kapják az egyterű modellek is. Hiszen a Ford nem engedi még el a praktikumban verhetetlen Galaxy és S-Max modellek kezét sem. Várhatóan tavasszal már piacra is dobják őket.
Sőt, mindegyik háromhengeres, egyliteres EcoBoost motorra 8 éves garanciát vállal a Ford! Természetesen azokra is, amelyek a Pumákba kerülnek.
Nem kell aggódni, hiszen a Mustang nem múlik ki a környezetvédelmi normák fojtogató szorítása közben sem. Sőt, érkezik majd a Mustang Mach 1 a 460 lóerős, 5,0 literes V8-as motorral és a versenypálya-használathoz optimalizált technikai megoldásokkal. A Puma ST pedig már itt is van, megvásárolható a 200 lőerős EcoBoost motorral. Ugyanakkor a haszonjárművek szegmensében is képes izgalmakat okozni a Ford, hiszen a Transit Custom és Connect modellek MS-RT változatban is érkeznek, ami annyit jelent, hogy a raliversenyeken edződött M-Sport csapat által kezelésbe vett kisáruszállítók szabadulhatnak az utakra. De a Ranger iránti érdeklődést is könnyedén tudja majd fenntartani a Ford a beígért limitált kiadásokkal, amelyek közül az egyik igencsak izgalmasnak ígérkező változatáról hamarosan lerántják a leplet.
“nem kell aggódni az izomautókért sem”
Leszámítva a Focus ST-t és az RS-t.
“környezetvédelmi normák fojtogató szorítása”
Tyűű, micsoda jelzős szerkezet lett ez. Mit lehet még fojtogatóként megszemélyesíteni elvont törvényi szabályozások mellett? Hmm, a szabvány által szabályozott kipufogógázokat biztos nem. A szemét fojtogatókat visszafojtogatják!
A 8 év motor garancia szép, de a kategóriában nem épp kiemelkedő, a Toyotánál és a Suzukinál is van 10-10 éves garancia bizonyos erőátviteli rendszerekre, ezek a kis turbó-hibrid megoldások annyira olcsók a gyártóknak, hogy különösebb pénzügyi kockázatot nem vállalnak vele – a legtöbb vevő úgy is inkább levásárolja, mint hogy javítás keretében érvényesíttesse az esetleges igényt. Várható, hogy a Renault és a Peugeot is meg fogja lépni az elkövetkezendő néhány évben ennek a bevezetését, a koreaiaknál meg ugye eddig is a csali csomag része volt a hosszú garancia.
Piacvezetőként a ford a sok újdonság, meg fejlesztés közepette még mindig elfelejtette a magyar nyelv alkalmazását az autóiban. Ahogy egy újságíró írta, ignorálja a nyelvünket, ennyire vagyunk fontosak ezek szerint. Elég bunkó dolognak tartom.