Minimalista és újszerű a Kia logója
Jelentős változáson ment át a dél-koreai Kia eddig is, és úgy tűnik, továbbra sincs megállás a márkánál. A néhány évtizeddel ezelőttről ismerős, árban és minőségben egyaránt az olcsó kategóriát képviselő autók szintjéről egyértelműen felfelé lépett a Kia, ugyanakkor vagány és merész stílusához, illetve fejlett technológiájához képest még mindig megfizethető modellekkel van jelen a piacon. A jó ár/érték arány viszont hosszú távon nem feltétlenül előnyös, hiszen alacsony árcédulával arányosan alacsonyabb profitot is lehet csak elérni, a Kia tehát szeretne tovább fejlődni, aminek egyik legjobb példája a pár éve bemutatott Stinger GT. A sportos autóiról szinte egyáltalán nem ismert márka meghökkentette a piacot az egyedi stílusú, jó vezethetőséget és sportos menettulajdonságokat kínáló négyajtós kupészedánnal, ebben a kategóriában viszont sajnos már egyre fontosabb a márkanév a vásárlóknak, talán ez is az egyik fő ok, amiért alacsonyabb eladásokat produkált a Stinger GT, mint amit képességei indokoltak volna.
Fejleszteni kell tehát a Kia márkanevet, és nem is lehet ezt jobban elkezdeni, mint egy új logóval. Egy egyszerű videó helyett azonban ajtóstul rontott az autóipar házába a Kia, merész ambícióihoz illően egy látványos és grandiózus showműsorral mutatták be az új Kia feliratot. Az esemény ráadásul egy Guinness világrekordot is hozott a márkának, ugyanis ennyi tűzijátékot szóró repülő szerkezet, azaz pirodrón egyszerre még nem repült - egészen pontosan 303. Az általuk kirajzolt új Kia felirat szimmetrikus, amivel magabiztosságot szeretne sugározni a márka, a ritmikus íráskép az inspirációt hivatott közvetíteni, a felfelé ívelő vonalak pedig - remélhetőleg - a gyártó felfelé ívelő pályáját, az egyre magasabb elvárásokat és minőséget jelképezik.
Az új logóval új szlogen is érkezett: "Movement that inspires" - mozgás, ami inspirál.
Látványos volt a tűzijátékokkal teli show
“A Kia új logója a márka eltökéltségét szimbolizálja. A Kia az elkövetkező változások, és az ezzel járó innovációk vezető szereplője kíván lenni” - mondta Ho Sung Song, a Kia elnöke és ügyvezetője.
“Az autóipar gyors átalakuláson megy keresztül, és a Kia proaktívan igazodik ehhez az új helyzethez. Új logónk arra is utal, hogy figyelünk ügyfeleink mobilitási szokásainak és igényeinek változásaira. Munkatársaink felkészültek, és készen állnak a gyors iparági változások jelentette kihívásokra.” Az új logó a vállalat hosszú távú üzleti stratégiájának, a Plan S-nek a része, amivel a jövőben - nem meglepő módon - az autóipar egyik vezetőjévé kíván válni a Kia. Bár már szinte mindegyik márkától hallottuk ezt az ambíciót, és definíció szerint legtöbbjüknek ez nem sikerülhet, az elmúlt évek tendenciáit figyelembe véve azért szép eredmények várhatnak a Kiára, ha kitart a jelenlegi úton.
Január 1-jétől a márkához 13 éve csatlakozott Nagy Norbert a Kia Motors Hungary elnöke, ez hatalmas szó mert világszerte csak néhány olyan ország van, ahol nem koreai elnök vezeti a Kiát
Hazánk számára még egy újdonságot hozott az idei év a Kia vonatkozásában. Míg eddig rendre koreai vezetők töltötték be a Kia Motors Hungary elnöki pozícióját, idén január 1-től a céghez 2007-ben csatlakozott, azóta ügyvezető igazgatóként a márka eddigi sikereihez jelentősen hozzájáruló Nagy Norbert a Kia Motors Hungary elnöke. A kinevezés jelentőségét mutatja, hogy világszerte csupán néhány olyan Kia leányvállalat van, amelynek élén nem koreai vezető áll. Európában eddig Svédországban és Angliában, idén január 1-jétől pedig Franciaországban és Magyarországon kezdte meg működését ez az új szervezeti felállás helyi vezetővel az élen. Nagy Norbert irányításával a Kia Motors Hungary a tavaly bemutatott, a márka jövőbeli terveit megfogalmazó „Plan S” céljainak megvalósításán dolgozik majd a további márkaépítés, növekedés és fejlődés érdekében.