Gyanúsan ismerős adatokkal érkezik a 2021-es A3 45 TFSI-e

A konnektoros Audi A3 egy az egyben a Golf GTE hajtásláncát kapja majd

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Több cikkben is volt már szó arról, hogy bizonyos márkák közösen fejlesztenek, ugyanazokat az alkatrészeket használják. Újabb remek példa erre az A3 45 TFSI-e, a kérdés már csak az: miben tud akkor többet egy GTE Golfnál?

245 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal érkezik a 2021-es konnektoros A3, állórajtból a 100 km/h-t akár 6,8 másodperc alatt is elérheti. 232 km/h lesz a végsebessége, és akár 63 kilométert is elmehet csak elektromosan, ekkor viszont legfeljebb 140 kilométeres óránkénti sebességgel (hozzátesszük: az elektromosan elérhető végsebességet kihasználva aligha lesz meg a hirdetett hatótáv). Nem meglepetés, hogy nagyon sok más konnektoros Volkswagen termék esetében megegyeznek a felsorolt adatok, a hajtáslánc ugyanis azonos. Na de akkor mégis: miben is tud többet ez az A3 egy GTE Golfnál? Én is négykarikást vezetek, így már kívülről fújom a laikusok válaszát: "Semmiben! Pont ugyan az, téged meg jól bepaliztak hogy megvedd drágábbért." Természetesen ezt leginkább azoktól hallom, akik a Suzuki Altóra, a Peugeot 208-ra, vagy épp a Dacia Sanderóra gond nélkül rávágják, hogy az márpedig egy teljes értékű családi autó.
Hirdetés
Spoiler alert: mindenkinek igaza van. Nekik is, hiszen ha valakinek az kaszniból és a motorból áll egy kocsi, a többi meg csak sallang, akkor tényleg ugyanarról beszélhetünk. De ugyanígy igazam van nekem is, amikor azt válaszolom, hogy a különbség a hosszabb extralista, a kényelmesebbre hangolt futómű és a minőségibb anyaghasználat, ami igenis megérheti a két árcédula közötti különbséget. Itt érkezünk el az igények kérdésköréhez. Ha ugyanis mindenkinek egyforma igényei lennének, akkor összesen egy fajta autó létezne, egyféle felszereltséggel, egyetlen színben, nekem pedig nem lenne munkám, vagy ha mégis, az nagyon unalmas lenne.
Hirdetés
Visszatérve az Audira és a Golfra, a Volkswagen csoport még mindig nagyon jól tudja pozicionálni az azonos méretű autóit, illetve a saját minőségkategóriájához mérten minden termékük jó. Így akinek az igényeit kielégíti egy Skoda Scala, annak nem lesz szembetűnően minőségibb, kényelmesebb vagy jobb az A3. Aki viszont hozzám hasonlóan napi 10-12 órát tölt el az autóban - aminek hála milliószor jobban kiütközik, hogy mennyire kényelmes, csendes és strapabíró az adott termék - annak hiába azonos a motor, lehet észrevehető különbség a Golf GTE és az A3 45 TFSI-e között is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?