Már bő két éve tudjuk, hogy hazánkban nyit új gyárat a BMW, már az első hírek is szóltak villanyautók gyártásáról, most már az a kérdés: vajon fog-e készülni belső égésű motoros autójuk hazánkban?
Miután a Mercedes-Benz
a héten jelentette be, hogy jövő évben az EQB modelljük lesz az első magyar gyártású villanyautó, nagyon úgy tűnik, hogy a BMW-é lesz a második. Egyelőre nem tudni, hogy pontosan milyen modellel, ám azt igen, hogy az egy teljesen új platformra fog épülni. Ennél is többet ígérő mindaz, amit Szijjártó Péter külügyminiszter szerdai, müncheni látogatása után tett közzé Facebook oldalán egy videóban:
A BMW debreceni üzeme lesz a kulcspontja a német autógyártó társaság elektromobilitásra épülő stratégiájának.
A miniszter kiemelte, hogy a BMW döntése
"fantasztikusan jó hír, hiszen azt mutatja, hogy Magyarország a tradicionális autóipari korszakot követően az elektromos autózásra épülő korszakban is a világ vezetői közé fog tartozni".
Az i3 is jövőbe mutató volt, de hazánkban egy teljesen új platformos elektromos modellcsalád gyártása kezdődhet majd el
Bár a BMW az
i3-assal elég korán kezdte a villanyautók közötti térhódítást, sőt a villanyautók népszerűsítésében is élharcosnak tekinthető a karbon karosszériavázas, az évek során formájával alig, de akkumulátorával többször és jelentősen fejlesztett modellel, Debrecenbe egy teljesen új, több modellnek is alapot adó villanyautó-platformot ígérnek.
A miniszter az Oliver Zipse igazgatótanácsi elnökkel és Milan Nedeljković termelésért felelős igazgatótanácsi taggal folytatott tárgyalása után beszámolt arról is, hogy az üzem építésének előkészítése a tervezett menetrend szerint halad. A terület a vállalat tulajdonába került, a kormány által vállalt infrastrukturális fejlesztések befejeződtek, és minden készen áll arra, hogy megkezdődjön először a belső infrastruktúra kiépítése, majd a gyár felépítése.
Az i8 után ma már számos plug-in hybrid modellje van a BMW-nek, ilyenek is készülhetnek majd Debrecenben
Szijjártó Péter aláhúzta, hogy a BMW a korábbi terveknél jóval nagyobb jelentőséget tulajdonít a debreceni gyárnak, amely így központi szerepbe kerül az elektromos mobilitásra épülő új vállalati stratégiában. Mint mondta,
"ez egész Magyarország dicsérete, hiszen az autóipar a magyar gazdaság gerincoszlopa, és a BMW az autóiparban szerzett eddigi érdemeink alapján döntött úgy, hogy Magyarországon, Debrecenben teszi meg az elektromobilitás felé vezető nagy lépést", az új platformra épülő modellek gyártásának beindítását.