Az GTI-ben dolgozó egyliteres, háromhengeres blokk 116 lóerős, ami könnyen mozgatja az apró karosszériát
A Volkswagen up! GTI 2018-as megjelenése azért tömegeket nem vonzott be a szalonokba, lévén egy 7 millió forint körüli összegbe kerülő hároamajtós miniről van szó. A tesztelők tetszését viszont olyannyira elnyerte a sportos apróság, hogy rögtön a Golf GTI-hez kezdték hasonlítani. Persze nem a mostani, 250 lóerő körüli modellhez, inkább az 1975-ben debütált egyes Golf GTI szellemi utódjának tekinthető a fürge up!. Az akkori Golf lényegében az up! méretében készült, a befecskendezős, 1,8 literes négyhengeres szintén bő száz lóerős teljesítménnyel és dinamikával mozgatta a könnyű Golfot, a háromajtós felépítéséről és a kockás ülésekről nem is beszélve.
A módosítás nem nevezhető mélyrehatónak, mégis kívánatosabbá teszi az up!-ot
Egy up! GTI tulajdonos viszont nem elégedett meg a gyári kinézettel, még feltűnőbb kisautóra vágyott, amiben a Vilner Garage szíves örömest segített. Első pillantásra egy vagányul megvadított up! néz vissza a képekről, jobban megnézve viszont nem igazán távolodott el a gyári állapotától a GTI. Úgy tűnik, hogy a tulajdonos alapvetően elégedett volt a külsővel, csak egy kis extra kinézetre vágyott. A Vilner ezért nem módosított semmilyen elemet, csupán a fényezésen dolgozott. A tuningcég azt nem közölte, hogy milyen színű up! gurult be a műhelybe, de a különleges motívumok az ő kezük munkáját dicsérik. Az átdizájnolás olyan szempontból is érdekes, hogy nincs mindig szükség új elemekre, csupán néhány grafikai megoldás is mennyit képes dobni a külsőn.
Az Uup! 10 centivel rövidebb az egyes Golfnál, a teljesítményben 5 lóerő a különbség az up! javára