Opel Grandland X

(2017 - )

Pozitív


Helykínálata igazán bőséges, összeszereltsége remek, az ergonómia ismerős, könnyen használható és tanulható a kezelése, vezetni egyszerű és kényelmes, a nagy testtel parkolni is könnyű, az összkerekes hibrid kivitel 60 kilométeres elektromos hatótávot bizonyított.

Negatív


Vezetéstámogatókból nem kap alapáron egyet sem csak magasabb felszereltségnél, vagy külön csomagban rendelve. A 300 lóerős hibriden kívül minden változat csatolt lengőkaros hátsó futóművet kap, mely az úthibákon nem túl kellemes rugózást nyújt.

Méret, kényelem, kidolgozás

Széles utastere kimondottan jó helykínálatot eredményez, hátsó lábtere is bőséges, ahogy csomagtere és a fejtér is. Üléseit boríthatja műbőr huzat, valamint az elsők AGR tanúsítványos, akár masszázsfunkciósak is lehetnek, ezek állíthatósága és tartása az egyik legjobb a kategóriában. Anyagaiban a használhatóságnak teljesen megfelel, a műanyagok, szövetek, műbőr felületek mind kellemesek a szemnek és a kéznek is.

Különleges felszereltség

Az AGR tanúsítványos ülések mellett a panoráma üvegtetőt említenénk, valamint a friss infotainment rendszert, melyen okostelefon kapcsolat is elérhető.

Ajánlott motor

A tesztek alapján a 130 lóerős benzines háromhengeres turbómotor is elég a nagy test mozgatásához, de mindenképp vagy az 1,6-os benzinest, vagy az 1,5-ös dízelt ajánlanánk. Előbbi fogyasztása automata váltóval kimondottan magas, 9 liter körüli, utóbbi viszont kellemes járású és alacsony fogyasztású. Mellettük a hibrid hajtásláncúval lehet a legtöbbet spórolni, a konnektorról is tölthető rendszer akár 60 kilométerre is képes tisztán elektromosan ideális körülmények között.

Fenntartási költség

A turbómotorokra jellemző rizikós alkatrészek hosszú távon ennél az autónál is gondot okozhatnak, a megfelelő karbantartás és a szerviz intervallumok inkább sűrűbbre vétele alacsonyabbra veheti a kockázatokat. A benzines motorok fogyasztása magas, a dízeleké kedvező, a hibrid változat akkor igazán hatékony és alacsony fenntartású, ha rendszeresen töltjük hálózati csatlakozóról.

Biztonság

Nem jár hozzá alapáron vezetéstámogató, vagy biztonsági rendszer, a vészfékasszisztens is csomagban kérhető külön, így a mai kínálathoz képest egyelőre nincs jó helyzetben. 2017-ben öt csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén, 84%-os felnőtt utasvédelmet, 87%-os gyermek utasvédelmet, 63%-os gyalogosvédelmet és 60%-os eredményt ért el a vezetéstámogató és biztonsági rendszerek terén.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre