Ízléses együttműködés két luxustermékeket gyártó cég között
Ha gazdag volnék, és a monacói kikötőben a luxusjachtomból szó szerint kiguruló sportautómmal (mert bizony ilyen is van már) szelném át a várost, minden bizonnyal felmerülne bennem az az alapvető szükséglet, hogy a nizzai reptérre pontosan a magánrepülőmhöz illő Porschéval érkezzek meg. Eddig erre sajnálatos módon nem volt lehetőség, most viszont 10 szerencsés vásárló a világ arcába tolhatja a tényt, hogy finoman szólva sem szenvednek pénzhiányban.
Először használ a Porsche metál és matt fényezést egyszerre egy autón
Na de ne legyünk ennyire cinikusak, a gazdagok dolga, mire költik a pénzüket. Különben is, mi magunk is feltesszük a
"Nyugi, a másik kocsim egy Porsche" feliratot a Swiftünkre, igazából a Porsche és az Embraer közti együttműködés is ennek a továbbfejlesztése: a megvásárolt Phenom 300E sorozatszáma, amit a 911 Turbo S hátsó szárnyára írnak, mintha csak azt üzenné a világnak: nyugi, a másik járgányom egy repülő. Egyébként egy nagyon ízléses csomagot rakott össze a Porsche, aminek létrehozásában szinte az összes speciális részlegük (a Porsche Exclusive Manufaktur, a Porsche Design és a weissach-i tervezőstúdiójuk) részt vett. A változások csupán stílusbeliek, de a külsőtől a belsőn át a slusszkulcsig szinte mindent érintenek.
Könnyen beazonosítható, melyik Phenom 300E tartozik a kocsihoz
Kívül a legegyértelműbb ismertetőjegy a kéttónusú fényezés: alul matt, felül fényes szürke árnyalatú a luxus-GT, természetesen a Phenom 300E jet is pontosan ilyen fényezést kap, ráadásul mindkét jármű esetében kézzel viszik fel a festéket. A két színt világosszürke csík választja el egymástól, a felnik pedig matt szürkék kék részletekkel kiegészítve. Egy különleges részlet a B-oszlopra helyezett logó, amit kifejezetten a két járműhöz terveztek: a Phenom 300E és a 911 Turbo S szárnyainak végei tűnnek fel egymás mellett. Ezt két oldalon 5 kis négyszög fogja közre, melyekből az egyik kék színű: a tulajdonos választhatja ki, melyik legyen az, ezáltal is személyre szabva az autót és a repülőt is, ugyanis a motívum az utóbbin is megjelenik.
Kék lámpák világítják meg a szürke belteret
Belül sötét- és világosszürke színek váltakoznak bőr és Alcantara felületeken, kék kontrasztvarrással. A különkiadáshoz járó Sport Chrono csomag stopperórája a műszerfalon szintén egyedi, a horizontot szimbolizáló vízszintes vonal került a számlapjára. Érdekes még a pirosan világító No Step (tilos rálépni) felirat a küszöbön, ami a repülőgépek szárnyain lévő figyelmeztetést idézi. Az ajtót kinyitva a már említett logó formáját vetíti a földre egy kis fényforrás. Ha mindez azonban nem lenne elég meggyőző a leendő vásárlóknak, a Porsche Design is beszállt a projektbe a kocsihoz és a repülőhöz illő táskaszettel, és az 1919 Globetimer UTC karórájukból is készítettek egy különkiadást, amit csak a jet és a 911 vásárlói szerezhetnek meg, ezen kék színnel fluoreszkál a számlapra festett horizontvonal, a szíj pedig az autóban használt bőrhuzat anyagából készül. A slusszkulcs is egyedi, oldala kék színű és a magángép sorozatszámát viseli, így ha előfordul az a nem túl valószínű eset, hogy több Phenom 300E különkiadás parkol egy reptéren, a Porschéval érkező tulajok nem fogják összekeverni, melyik kié.
Pont a csomagtartóba illik a Porsche Design táskája - legalábbis az egyik, a többi mehet a hátsó ülésre