1,5 millió emissziómentes kilométernél jár a jövő taxiflottája

Hollandia útjain már másfél éve természetes az emissziómentes taxizás

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alig több mint egy év alatt négy föld-hold távot tudhat maga mögött az időseket és rászorulókat fuvarozó, kizárólag hidrogén üzemanyagcellás Toyotákból álló taxiflotta.

Európa egyik legnagyobb hidrogén üzemanyagcellás taxiflottája birtokába került a holland Noot Personenvervoer nevű személyszállítással foglalkozó vállalat 2019 nyarán. Ekkor 35 darab Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás járművel bővült a flottájuk. Alig több mint egy év telt el azóta, és máris túl vannak a másfél milliomodik emissziómentes kilométeren, igaz ma már 40 autóval.
Hirdetés
A cég által használt autó, a Toyota Mirai neve egyébként "jövő"-t jelent, a típus forgalmazását pedig stílusosan 2015 október 21-én kezdte meg a gyártó. Épp azon a napon, amikor a méltán híres Vissza a Jövőbe trilógiában a főhősök ellátogatnak a jövőbe. Sajnos a filmben szereplő autókkal ellentétben a Toyota Miraik nem repülnek, helyette kényelmesek, jól pakolhatóak, gyorsan tölthetők, és több mint 500 kilométert képesek egy tankolással, emissziómentesen megtenni, így valódi alternatívái a benzinüzemű járműveknek. Hiába, a világ megváltozott, és ma már a földtől elrugaszkodott álmok helyett ez jelenti a jövőt. Nem csak a meghajtási mód megválasztása utalhat nemes célokra a Noot Personenvervoer flottájának esetében. A járműparkot ugyanis - a 2015. január elsejével hatályba lépett szociális támogatásról szóló törvénnyel összhangban - olyan állampolgárok fuvarozására használják, akik koruk vagy valamilyen fogyatékosság, betegség következtében nem tudják használni a tömegközlekedést.
Hirdetés
Természetesen a több ezer érintett személyt nem egyedül a Noot Personenvervoer hidrogén üzemanyagcellás károsanyag-kibocsátás nélkül üzemelő Toyotái szolgálják ki, de a megtett kilométer mindenképp hatalmas lépésnek mondható az emissziómentes taxizás európai térnyerésében. „Az sem mellékes, hogy az autó tágas és kényelmes. Másfél millió kilométer egyetlen év alatt – ez a legjobb bizonyíték arra, hogy Hollandia első hidrogén üzemanyagcellás járműflottája sikernek bizonyult.” - nyilatkozta Martijn Kersing, a Noot Personenvervoer igazgatója, de kiemelte azt is, hogy "Mivel az első generációs Toyota Mirai szedánok egy feltöltéssel jelentős távolságot tudnak megtenni, a hidrogén tartályok újratöltése pedig csupán perceket vesz igénybe, ideálissá teszik erre a szolgáltatásra”
Hirdetés
A belsőégésű motoros taxik elektromosra cserélésének ötlete nem egyedülálló. Párizsban, Hamburgban és Münchenben már működnek a Noot Personenvervoeréhez hasonló, kimondottan hidrogén üzemanyagcellás taxiflották is, de a hagyományos, lítium aksis taxik - például Teslák vagy Leafek - már a hazai utakon is megtalálhatóak sárgára matricázva. Ez nem véletlen, hiszen az olcsó töltés, az olajcserék költségének megspórolása és a környezettudatos utasok preferenciái mind az emissziómentes taxizás térnyerését segítik elő.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?