A Fiat 500e legkülönlegesebb kivitele az új 3+1 ajtós kivitel
Pont a globálisan alkalmazott kijárási korlátozások életbe léptetése közben debütált Olaszországban a Fiat 500 új generációja. A Fiatnál nem tudták már tovább húzni, ezért mindenképp bemutatták az újdonságot, mely változatlan stílussal, kisimultabb vonalakkal, új alapokon folytatja. Az új Fiat 500 már csak elektromos kivitelben fog készülni, így a neve is 500e, de csak most láthatjuk először azt a verziót, ami mindenképp a legérdekesebb. A fotókon az új Fiat 500e 3+1 látható.
A karosszéria méretein egyáltalán nem változtatnak, megjelenésben sem feltűnő az új hátsó ajtó
A képlet egyszerű, az újdonság 3+1 ajtóval rendelkezik, azaz összesen négyajtós, de megmaradt a forma. Ha bal oldalról nézzük, semmi különbséget nem találunk, ha jobbról, akkor egyetlen új panelvonal lehet feltűnő. Jobb oldali ajtaja mögött kialakítottak egy jóval kisebb ajtót, mely a Mazda RX-8, vagy épp az MX-30 mintájára hátrafelé nyílik. A felemás megoldás emlékeztethet a Hyundai Velosterre is, ám a Fiat 500e 3+1 hátsó ajtaja a Mazdákhoz hasonlóan csak akkor nyitható, ha az első ajtó is nyitva van. Erre biztonsági okokból van szükség, az ilyen szembe nyíló ajtók nem véletlenül kapták az öngyilkos ajtó becenevet.
Minden részében megegyezik az alap 500e-vel, még a jobb oldali első ajtaja is azonos
A karosszéria méretei egyáltalán nem változnak, az autó súlyán is csak plusz 30 kiló keletkezett, így a mérnökök azt állítják, semmiféle különbség nincs az 500e és az 500e 3+1 dinamikájában. Azt mondják, a harmadik oldalajtót azok számára fejlesztették, akik családi autóként is használnák az 500-ast, vagy épp barátokat is fuvaroznának, az ő beszállásukat könnyítik ezzel. A megoldás elegáns, miután az autó formáján nem jelentkezett változás, a jobb oldali plusz osztás pedig fel sem tűnik elsőre, még a jobb oldali ajtó is megegyezik a hagyományos kivitelekével. A 3+1 első körben egy tetőig felszerelt La Prima nevű szériában lesz elérhető - többek között adaptív tempomattal, teljesen ledes fényszórókkal, táblafelismerővel és 360 fokos kamerával.
Az új 500-as már csak elektromos hajtással készül
Kíváncsi leszek az itthoni árazásra. A l’Ungheria verzióról már volt hír, hogy meg lehessen kapni érte az állami támogatást.
Várható volt a „la Prima” a drágább kivitel lesz. A normál 500e-ből 320km-es helyett lesz 185 km-es hatótávú verzió. Olaszországban a hírek szerint elég nagy támogatást lehet igényelni. 6000€ a villanyautó támogatás és további 4000€, ha le is adod a korábbi autódat (roncsautó prémium). Így a 10000€-os támogatással már kicsit olcsóbb a rövid hatótávú verzió, mint normál belső égésű motorral felszerelt 500. Állítólag a 3+1-et csak a nagyobb hatótávval lehet rendelni.