2,0 literes benzinmotor került a Mazda MX-30-ba
Nagyot vállalt a Mazda európai szereplését illetően, bemutatták első villanyautójukat, az
MX-30-at. Az új crossover dedikált villanyautóként mutatkozott be, de azt már előre elárulták, hogy készül hatótávnövelő benzinmotorral szerelt változat is. Most azonban egy olyan verziót mutattak be Japánban, mely még nem az, az elektromos hajtás teljesen hiányzik belőle. Egy 2,0 literes benzinmotoros, 24 voltos könnyű hibrid rendszerrel szerelt kivitel került most piacra, mely egy teljesen hagyományos hajtásláncnak tekinthető a jelenlegi kínálatban.
Az MX-30 könnyű hibrid verziója csak Japánban lesz elérhető
Az MX-30 ezzel a hajtáslánccal nem mutat fel semmi különbséget az Európában kapható CX-30-cal szemben, csupán különleges formatervét, mely a Kodo dizájn egy újabb irányvonala. Az MX-30 Európába is érkező benzinmotorral szerelt kivitele egészen más lesz. A Mazda ugyanis egy új fejlesztésű bolygódugattyús Wankel motorral készül, melyet az autó orrába fognak beépíteni, és csak az akkumulátor töltésére fog szolgálni, hajtani nem lesz képes a csinos crossovert.
Európába hatótávnövelő benzinmotorral szerelt kivitel érkezik, amiben a motor bolygódugattyús Wankel lesz