Az ID.3 modellen debütált formanyelvet „beszéli” az ID.4 is
Szintén az MEB platfromra épül az ID.4 is, ám a 4,58 méter hosszú SUV tágasabb, mint az ID.3, amelynél 32 centivel hosszabb. Sőt, hogy jobban el tudd helyezni fejben a jelenlegi palettán, talán érdemesebb úgy írnom, hogy hosszabb, mint a Tiguan, ami 4,51 méteresre nőtt. A gyáriak elárulták, hogy a csomagtér alaphelyzetben 543 literes, de 1575 literesre bővíthető. A formaterv viszont erősen hasonlít az ID.3-ra. A hűtőrács eltűnt, követve a villanyautóknál bevett divatot, ám ez a megoldás jól elkülöníthetővé teszi majd a villanyhajtású modelleket a Volkswagen palettáján belül is. Az ilyen formai megoldások egyébként a légellenállás csökkentését is szolgálják, ami az ID.4 esetében 0,28-as c
W értéket jelent.
A villanymotor a hátsó tengely előtt található
Az utastérben is korunk villanyautós divatja köszön vissza. A fizikai gombok jelenlétét megpróbálták minimálisra csökkenteni, a digitalizációt pedig előtérbe helyezni. Így a vezető digitális műszeregységet kap a középkonzolon pedig 10, vagy 12 colos, érintőképernyős kijelzőről vezérelhető az infotainment rendszer. Megjelennek a Volkswagennél is a kiterjesztett valósággal megtámogatott rendszerek, például a HUD, illetve az olyan alkalmazások, amelyek segítenek távolról is informálódni az autóról, vagy akár aktívan beavatkozni, felfűtve mondjuk indulás előtt az utasteret.
Korunk divatját követi az utastér is
Kezdetben az ID.4 1st és a 1st Max modelleket kínálják majd, mindkettőt a hátsó tengely elé beépített, 204 lóerős villanymotorral, amelynek csúcsnyomatéka 310 Nm. Ezzel 8,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h tempóra az autó, a végsebességét pedig ugyanúgy 160 km/h-ban limitálják, mint az ID.3 esetében. Ám jövőre érkezik a 306 lóerős, összkerékhajtású változat is, amelynél valószínűleg a végsebesség is nagyobb lesz. A belépő modellek hatótávolsága egyébként 520 km, a töltés pedig akár 125 kilowattos töltőkkel is mehet, amelyekkel 40 perc alatt elérhető a 80 százalékos töltöttségi szint. Viszont egy nagyon fontos adattal még adós maradt a Volkswagen, ugyanis az autó árát még nem árulták el.
Az árlista még nem nyilvános