Az elektromos Audi sportverziója három villanymotort kap
Sokáig nem kellett várnunk a sportos elektromos SUV-ra az Auditól, megérkezett az e-tron S és e-tron S Sportback. Az Audi pedig ezzel a modellel piacra lép a világ első olyan nagy sorozatban gyártott szériaautójával, amiben három villanymotor dolgozik, melyek összesen 503 lóerős csúcsteljesítményre és 973 Nm csúcsnyomatékra képesek néhány másodperc erejéig. Az elöl egy, hátul két villanymotorral dolgozó sportos elektromos SUV állandó teljesítménye 435 lóerő és 808 Nm, a teljes erő leadása mellett pedig álló helyzetből mindössze 4,5 másodperc alatt képes 100 km/h-ra gyorsítani.
503 lóerő a csúcsteljesítménye, 4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, hatdugattyús fékei vannak elöl
Nem csak az e-tron, de az e-tron Sportback is elérhető az új csúcs hajtáslánccal
95 kWh-ás akkumulátorával 370 kilométeres WLTP hatótávolságra képes a sportosabb Sportback kivitel és 364 lóerőre a praktikusabb, hagyományos vonású e-tron. A hátsó kerekeket külön hajtó két villanymotor előnye, hogy erőből képes nyomatékvektor szabályzásra, vagyis kanyarban az ívkülső villanymotor többet hajt, mint a belső, ezzel gyorsabb kanyartempóra képes az e-tron, mint a hagyományos kivitel.
Látványosabb lökhárítókat kapott, 5 centivel szélesebb a nyomtáv
Külsőre is kicsit máshogyan mutat, újak a lökhárítói, sportosabbak, nagyobb légbeömlőket imitáltak rajtuk és a hátsóba még diffúzor is került. Kerekek tekintetében 20 colos az alap, de 21, vagy 22 colos is kérhető hozzá. Nyomtáv szempontjából 5 centi a bővülés, hogy az oldaltartás kanyarban is stabilabb legyen. 150 kW-tal is képes tölteni, így 30 perc alatt érheti el 5%-ról a 80%-os töltöttséget. Légrugós futóműve 76 millimétert mozoghat a két végállás között, feszesebbek a stabilizátorok és a szilentek, valamint 400 milliméter átmérőjűek a féktárcsák elöl, melyekre hatdugattyús nyergek harapnak.
364 és 370 kilométerre képesek WLTP hatótáv szerint