Növelt kapacitású, 13 kWh-ás lítium-ion akkumulátorral jön mindkét konnektoros Golf
Nem titok, hogy az
ID.3 által már nem lesz teljesen elektromos Golf a nyolcadik generációból, ahogyan az is tudható volt eddig is, hogy
lágy hibridként már tesztelt Golfból két különböző teljesítményű hibrid is érkezik. Utóbbiakat már az idei évben megkapja a hazai piac is, legalábbis rendelhetőségét. A Golf VIII konnektoros hibridjei egyaránt másfélszeresre növelt kapacitású, 13 kWh-ás lítium-ion akkumulátort kapnak, belső égésű motorjuk pedig a korábbiból is ismerős 1,4 literes turbós, amihez a 6 fokozatú DSG váltóval egybeépítve - a váltó és a motor közé - kerül a villanymotor.
245 lóerős rendszerteljesítményt és sportos megjelenést is kap a Golf GTE - 62 kilométeres elektromos hatótáv mellett, praktikusabb lesz a "csak" 204 lóerős, de akár 80 emissziómentes kilométerre is képes eHybrid
A Golf eHybrid a korábbi GTE 204 lóerős rendszerteljesítményét hozza, míg az új - hűtőmaszkjának LED-csíkjával, valamint sportosabb lökhárítóival és belsejével - is megkülönböztetett Golf GTE 245 lóerőt ad, természetesen jobb menetdinamikával. Az azonos kapacitású akkumulátor miatt elektromos hatótávban az eHybrid lesz a jobb, ő akár 80 kilométert is elmehet egyetlen töltéssel, míg a GTE 62 km-t ígér. A konnektoros Golfok akár autópályás tempóra is képesek lesznek tisztán elektromosan, de természetesen a benzinmotor általi akkutöltésre is képesek lesznek, gyári navigációjukkal arra fognak törekedni, hogy a lakott területeken helyi emisszió nélkül haladjanak. Az akkutöltés megtartása, illetve a kívánt szint elérése természetesen menüből is állítható lesz. Hibrid üzemmódban az eHybrid 870, a GTE 745 kilométeres hatótávra képes az NEDC ciklus szerint.
A GTE a GTI modellekre jellemző kockás üléshuzatot kapja természetesen, a konnektoros Golfok gazdag felszereltséggel, egyebek mellett kulcs nélküli nyitással és az alapnál jobb ülésekkel érkeznek
A hibrid Golfok csakis gazdag ellátmánnyal érkeznek, hiszen már az eHybrid is a paletta erősebb, Style felszereltségével, így sok más mellett komfort vezetőüléssel, háromzónás klímával, LED Plus fényszórókkal, kulcs nélküli nyitással és indítással, valamint távolságtartós tempomattal és a teljes Travel Assist rendszerrel indul, a GTE pedig még gazdagabb felszereltséget kap. A konnektoros modelleket hamarosan a GTI, GTD és R verziók is kiegészítik a Golf VIII kínálatában.