A Goodyear lesz a kizárólagos gumiszállító az ETCR-ben
A világ első teljesen elektromos, több márkát is felvonultató túraautó-versenysorozata lesz a Pure WTCR széria. Gumiabroncsot gyártani pedig óriási kihívás az új versenyautókra. Ám a Goodyear nem riadt vissza a kihívástól, a bajnokság kizárólagos abroncsszállítójának jelentkezett és időben el is készült az új gumikkal. Az elektromos szériába szánt abroncs a Goodyear nagy teljesítményű Eagle F1 SuperSport termékcsaládjának legújabb tagja lesz. Technológiáját tekintve sokban hasonlít az Eagle F1 SuperSport közúti abroncsra, azonban úgy optimalizálták, hogy maximális teljesítményt nyújtson a Pure ETCR több száz lóerős villany túraautói számára.
670 lóerős versenyautókon bizonyíthatnak a gumik
Egyelőre még szokatlan, bár a Formula E-ben már láthattuk, hogy nem slick gumikat szerelnek az elektromos hajtású versenyautókra. Ennek egyik előnye, hogy nedves és száraz körülmények között is ugyanazokat a gumikat lehet használni. Az ETCR sprintfutamain – a ralikrosszhoz hasonló lebonyolítási rendszerben – sokkal jobb ez a megoldás, hiszen kerékcserére eleve nincs betervezve futam közben. Ráadásul egyetlen abroncsspecifikáció lesz, így elkerülhető, hogy 3-4 gumiváltozatot kelljen elszállítani a világ számos pontjára, ahol a futamokat rendezik. Mindez összhangban áll a Goodyear és a Pure ETCR fenntarthatósági elveivel is.
A héten tesztelik először versenypályán a Goodyear új abroncsait, méghozzá a franciaországi Alès-ben, majd októberben már az első bemutató versenyen debütál a dániai Koppenhágában, utána pedig Goodwood következik az Egyesült Királyságban. Idén még a spanyolországi Aragón is szerepel a naptárban, valamint az olaszországi Adriában zárul a szezon, ha a járványhelyzet nem írja felül a terveket.
Nem slickek a gumik, így esőben sem kell cserélni