Az Outlander harmadik generációja is már nyolc éves, ettől függetlenül most is népszerű a hibrid SUV
Nemrég röppent fel a hír, hogy a Mitsubishi
elengedi Európát, helyette inkább a több profitot hozó ázsiai piacra szeretnének koncentrálni a japánok. Akkor ugyan konkrét időpontokat nem említett a gyártó, csak annyit közölt, hogy új típusokat már nem mutatnak be az öreg kontinensen. A legfrissebb hírek szerint a márka eltűnése még az idén elkezdődik, az utolsó SUV modelleket szállító hajó ősz elején horgonyzik le Európában, így első körben az
ASX, az
Outlander és az
Eclipse Cross tűnik el a kínálatból.
Mitsubishi mércével nézve jól fogy a Space Star, a kisautó a flottaátlagot is lefelé húzza
A döntés némiképp érdekes, mivel az Outlander a legkelendőbb plug-in hibrid SUV Európában, az Eclipse Cross pedig az öreg modellekből álló kínálat egyetlen fiatalnak mondható tagjaa. Az eltűnni készülő három SUV modell az idei eladott mennyiség 64%-át tette ki. A két modellre csökkenőpaletta egyik tagja a legjobban fogyó Mitsubishi cím birtokosa, a Space Star lesz, a másik pedig a platós
L200. Egyes források szerint a döntésnek emissziós okai is lehetnek, valószínűleg így kell a legkisebb büntetést fizetni (ha egyáltalán kell) a Mitsubishinek addig a rövid ideig, amíg Európában marad.
Az első generáció még a hetvenes évek végén került piacra, a néhol Triton néven futó modellből készült a Fiat Fullback
A megmaradó két modell sem lesz köztünk sokáig, a tervek szerint 2021 végén teljesen leáll a Mitsubishi forgalmazása az öreg kontinensen. A kereskedők nem meglepő módon dühösek, az év első felében eladott bő 53 ezer példánnyal még csak-csak fenn tudott maradni a hálózat, a két modellre redukálódó kínálattal viszont szinte biztosan nem éri majd meg fenntartani a kereskedéséket.
Az Eclipse Cross európai pályafutása nem nyúlt hosszúra, 2017 végén kezdődött meg a gyártás