A jelenlegi paletta kifutásával akár végleg kivonulhat Európából a Mitsubishi
Felülvizsgálta üzleti eredményeit a Mitsubishi, majd úgy döntött a vezetőség, hogy két év alatt 20 százalékkal csökkentik a kiadásaikat. Mindez azzal jár, hogy leginkább a délkelet-ázsiai piacra koncentrálnak a közeli jövőben, ahol 6,4 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek, szemben az európai 1 százalékkal és az észak-amerikai 0,9 százalékkal. Az ázsiai piacon 63,6 milliárd jen bevételt könyvelhettek el tavaly, míg az összes többi régióban együttvéve is csak 12,8 milliárd jen hasznot termeltek.
A Mitsubishi L200 marad a palettán, de az új generációja nem jut el Európába
Hogy ez mit is jelent pontosan Európára nézve? Nos, egyelőre nem feltétlenül a teljes kivonulást. Úgy fogalmaztak az illetékesek, hogy „befagyasztják” az Európának szánt modellek fejlesztését. Magyarán megmaradnak a márkakereskedések – már, amelyik talpon tud maradni – a jelenlegi modellpalettával. Működnek majd a szervizek és az alkatrészellátás, de nem érkeznek új típusok. Így lemondhatunk az L200 új generációjáról, az új Outlander szabadidő-autóról és a friss kisautóról, amit nálunk Space Star néven forgalmaznak.
A Space Star tényleg nem szerepel jól Európában
Arról viszont nem ejtettek szót, hogy meddig tarthat ez az időszak, mikor koncentrálhatnak jobban ismét Európára. Ám az, hogy új fejlesztés nem érkezik, egyben azt is jelenti, hogy a szigorodó környezetvédelmi szabályok miatt a jelenlegi paletta sem forgalmazható majd az öreg kontinensen, tehát ez a lépés végül a Mitsubishi teljes kivonulásához is vezethet.
A Mitsubishinek tulajdonrésze van az Isuzuban, így nekik mindegy, hogy L200-akat vagy D-Maxokat adnak el. A személygépjármű üzletág lezüllésében meg legalább akkora szerepe van az európai importőröknek is – az új, 2020-as Space Star facelift például teljesen korrekt és vállalható lett, független német tesztelők nagyon dicsérték, de ahogy látom hozzátok és más magyar újsághoz sem érkezett belőle tesztpéldány. A hazai képviselet is megelégedett azzal, hogy elad évi pár száz ASX-t (amit főleg “mégsem Suzuki” alapon vesznek) illetve zöld rendszámos Outlandert, de ennyiben is maradt a dolog.
Kár érte, mai középgeneráció tagjaként jól emlékszem mekkora szám volt a 92-ben megjelent colt/lancer páros, csodáltuk az akkori európai kínálatot technikailag fényévekkel alázó 1,6i 114 le motort, a jó felszereltséget, és a már akkor bizonyított megbízhatóságot..
Hosszú folyamat volt míg marginalizálódott ennyire, látszott h nem veszik komolyan az európai ízlést/piacot.
Mazda tarts ki, teljes, értelmezhető kínálatot, szép formákkal nagyjából most már csak ők tartanak a japánok közül (persze Toyota jól megy, ráment a hibrid vonalra, az határozza meg kínálatát, de ott is hiányoznak kategóriák)
Annyi kiegészítéssel, hogy a bizonyított megbízhatóság még erősen szűrt volt, amellett hogy nagyon kevesen láttak élőben ilyen autókat, még inkább előítéletekre támaszkodtak az emberek így a többség valami fura egzotikus dolognak gondolta és a vásárlók eléggé kalandornak számítottak.
A Mitsubishi palettája 93-95 körül lehengerlő volt. Ha az ember odarakott egy Corradot az Eclipse mellé, egy Fiat Tipot a 92-es Lancer Mellé, vagy akár egy W124-est egy 92-es Galant mellé elég lesújtó volt a Mitsubishi fölénye.
Közben Makinen 4 bajnoki címet szerzett Lancerrel, a Pajero (nevű versenyszörny) pedig 12 Dakar címet, sok vicces cameo Jackie Channel és egyéb érdekes filmszerepek gazdagították a márka hírnevét.
Viszont a modellek ezt követően generációról generációra szürkültek és / vagy soványodtak, ahogy a Chyrsler kiszállásával a Mitsubishi befektetőt és technológiafelvevőt vesztett, amit soha sem sikerült pótolnia.
A Nissan pedig majdnem annyira sunyi módon csinálta ki pár éve a Mitsbishit mint a saját vezetőjét néhány évvel később. Saikawa egy nagyon gerinctelen vezető volt, aki ugyan az autógyártáshoz nem értett a hatalmi játszmákat minden erkölcsi tartás nélkül játszotta.
Meg vagyunk lada nélkül , meg vagyunk chevrolet nélkül meg leszünk micu nélkül is. Normális autókat kell árulni normális áron ennyi a recept. A 2018 as lancer műszerfalában például annyi fantázia van , mint egy camping bicikliben. Ha nem hiszed nézd meg. Utána pedig nézd meg a 2017 es hyundai i40 műszerfalát csak egy példa.
persze, nem vitás, marad még választék, sőt, sajnos azt is mondhatjuk, hogy a mostani palettája alapján űrt sem hagy maga után..
chevyhez ne hasonlítsuk azért, túl sok eredetiséget nem tartalmazott, erősen középszerű gm technikával
i40 akármilyen műszerfalat is villant mitsuhoz hasonlóan marginális játékos, sikertelen modellje a hyundainak